انتخاب سه نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه هنری / سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب اعضا

ساعت: 20:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799849

سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی که در حکم مقام معظم رهبری برای ماموریت جدید این شورا نیز مورد تاکید قرار گرفته بود، در جلسه امروز شورا به ریاست آیت الله رئیسی تصویب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی که در حکم مقام معظم رهبری برای ماموریت جدید این شورا نیز مورد تاکید قرار گرفته بود، در جلسه امروز شورا به ریاست آیت الله رئیسی تصویب شد.

سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی شامل سه فصل تحول در شورا، تحول در دبیرخانه شورا و زمینه و نحوه اجرای این سند است و در روزهای آینده برای تایید نهایی

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوران ریاست آیت الله رئیسی با تمرکز بر ایجاد ضمانت نامه هایی برای قوه مجریه برای تصویب، موضوع تحول در این شورا را در دستور کار قرار دادند. مقام معظم رهبری در تصمیم گیری درباره مأموریت جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت تشکیل کارگروه تحول و تهیه و تصویب سند کنترل ظرفیت این نهاد با استفاده از دیدگاه ها، مصوبات و پیوست ها تاکید کردند. از فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب. تاکید شد.

به ترتیب 7 جلسه از 11 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم به تحول و بازآرایی شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داشت که به نوعی این شورا را از نظر جایگاه، مأموریت و ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادینه کرد. سه قوه و سایر نهادها و همچنین ایجاد ضمانت اجرایی مؤثر برای تصویب آن.

در این راستا تلاش شده است تا با رویکرد سازمان های مردم نهاد نظارت بر اجرای سیاست های مصوب، ظرفیت یک قرارگاه نظارت بر مسائل فرهنگی تعیین و اجرای تصمیمات دستگاه های اجرایی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شود. و برنامه ها بنابراین، در این سند مفاد لازم برای اجرای مصوبات، ضمانت قانونی برای یافتن مصوبات و تشکیل کمیسیون تطبیق و همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوای سه گانه مجری مصوبات واهی آن تعیین شده است.

بر اساس این سند، از این پس بودجه حوزه علمی و فرهنگی در لوایح بودجه سنواتی و برنامه های 5 ساله کشور بر اساس سیاست های کلان مصوب شورا تنظیم و تعیین می شود.

همچنین در این سند ساختار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری شده و پیش بینی هایی برای رصد داده های فرهنگی و علمی کشور پیش بینی شده است.

بر اساس این مصوبه چهار ستاد نظارت و مدیریت در حوزه علم، فناوری و نوآوری، در حوزه آموزش و فعالیت های اجتماعی و در حوزه مهندسی فرهنگی تشکیل می شود که در واقع ظرفیت نظارت بر اجرای مصوبات را فراهم می کند. احکام این اقدام بدون افزایش نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در جلسه امروز، محمدحسین ساعی، عضو شورا و معاونان فرهنگی و هنری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان نماینده این شورا در مجلس شورای اسلامی انتخاب و معرفی کردند. شورای هنری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید