شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به درخواست رهبری سند جامع تحول را پیگیری می کند.


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821576

شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به درخواست رهبر معظم انقلاب، تدوین این سند جامع را پیگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی با ارزیابی تلاش های صورت گرفته برای تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سند را نقشه راه این شورا دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این سند جامع در پاسخ رهبر.

رئیس جمهور گفت: عموم مردم به ویژه نخبگان و علاقمندان به فرهنگ از این شورا انتظار اقدام همه جانبه و عالمانه دارند.

دکتر رئیسی در پایان سخنان خود اهداف دولت را برای اجرای شعار سال برشمرد و گفت: پیش بینی می شود کسب مشاغل دانش بنیان دو برابر شود و سایر فعالیت ها در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و مانند آن به صورت علمی انجام شود. مبتنی بر فناوری‌های روز.»

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه ها و دستورات جلسات 4 ساله این شورا و همچنین شورای معاونت شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین پیرو نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدامات شش گانه ایشان، اعضا مواضع، اهداف و تکالیف شورای عالی انقلاب فرهنگی را در قالب سند تحول شورا و بخش بعدی بحث و تبادل نظر کردند. سند تحول . .

اعضای این جلسه همچنین با یادآوری ضرورت ساماندهی شبکه عرضه پوشاک، پوشاک و لوازم آرایشی مناسب و در شأن جامعه، بر لزوم اجرای نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف توسط قوه قضائیه، دولت و سایر ارگانهای دولتی.

در ادامه جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع تشکیل کارگروه تدوین سند سیاسی مرتبط با شعار سال مطرح شد که طی آن دو گزارش درباره شعار سال تهیه شد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین دکتر طاهرعلی محمدی را به عنوان رئیس دانشگاه ایلام، دکتر محمد موذنی را به عنوان رئیس دانشگاه شیراز، دکتر فرهاد دانشو را به عنوان رئیس تربیت مدرس و دکتر علیرضا دودمان را به سمت رئیس دانشگاه منصوب کردند. از سوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دکتر سید علی میرمحمد میبدی را به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر حسین حرسیج را به عنوان رئیس دانشگاه اصفهان و دکتر احمد چلدوی را به عنوان رئیس دانشگاه شاهد تایید کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید