دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد نمایندگان مردم برای حذف «اثر منفی معدل» در آزمون سراسری: مصوبه کنکور به هیچ وجه تغییر نمی کند/ کلیمارستو نیز با این موضوع همراه است. قطعنامه/ پیشنهاد نمایندگان مردم مغایر اصل 57 قانون اساسی است. این مصوبه به مجلس نمی رسد. حتی اگر وصول و تایید شود، شورای نگهبان آن را رد می کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد نمایندگان مردم برای حذف «اثر منفی معدل» در آزمون سراسری: مصوبه کنکور به هیچ وجه تغییر نمی کند/ کلیمارستو نیز با این موضوع همراه است. قطعنامه/ پیشنهاد نمایندگان مردم مغایر اصل 57 قانون اساسی است.  این مصوبه به مجلس نمی رسد.  حتی اگر وصول و تایید شود، شورای نگهبان آن را رد می کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مصوبه اعلام شده برای کنکور به هیچ وجه تغییر نمی کند. اگر طرح اصلاح قانون کنکور به دلیل مغایرت با اصل 57 قانون اساسی در مجلس تصویب نهایی شود، به تایید شورای نگهبان نمی رسد و رد می شود.

طرح رفع اثر منفی میانگین سه ساله تحصیلی در دوره متوسطه دوم به تازگی در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد. مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به فارس گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 3 جنبه اصلی دارد که مهمترین آن کاهش تدریجی اثر مثبت معدل است. به تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه منتقل می شود که در آزمون بعدی یعنی 1402 این تاثیر 40 درصدی از مثبت به قطعی تغییر می کند و سپس این روند به 60 درصد می رسد. حال بحث اصلی طراحان این پروژه است [در مجلس] بر تأثیر معین میانگین است که تأثیر معین میانگین را حذف می‌کنند و آن را به همان تأثیر مثبتی که وجود داشت برمی‌گردانند.

حالا عبدالحسین خسروپناه در پاسخ به سوال لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برگزاری کنکور توسط مجلس به خبرنگار ایرنا گفت: بحثی که در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس که البته حق اظهار نظر دارند. ما قطعا نباید در آزادی دخالت کنیم.» اظهارات نمایندگان مردم را می گیریم اما کنکور به هیچ وجه تغییر نمی کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک می کردند، افزود: این مصوبه از سوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح شده است و این مصوبه به دلیل مخالفت با اصل 57 قانون اساسی قطعا به صحن نمی رود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) وظایفی را بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشتند و شورا در خصوص این مصوبه به این وظایف عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مصوبه ابلاغی در حوزه کنکور نظارت و پیگیری می کند. خانواده ها باید آرامش داشته باشند و نگران این موضوع نباشند و بدانند که همان تصمیم را دنبال می کنند و آن تصمیم به هیچ وجه تغییر نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه قطعا به مجلس نمی رود، گفت: رئیس شورای اسلامی نیز با این مصوبه است چرا که آقای کلیباف نیز از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اگر طرح اصلاح قانون کنکور به دلیل مغایرت با اصل 57 قانون اساسی در مجلس تصویب نهایی شود، به تایید شورای نگهبان نمی رسد و رد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید