علم الهادی: محروم کردن افراد بی حجاب از حقوق اجتماعی به دلیل تجاوز به دین نیست، بلکه به دلیل تخطی از قانون است/ کسانی که می گفتند مجازات افراد بی حجاب خلاف اصل 19 و 20 قانون اساسی است، فقط حقوق می خوانند; آنها درک درستی از آن ندارند

علم الهادی: محروم کردن افراد بی حجاب از حقوق اجتماعی به دلیل تجاوز به دین نیست، بلکه به دلیل تخطی از قانون است/ کسانی که می گفتند مجازات افراد بی حجاب خلاف اصل 19 و 20 قانون اساسی است، فقط حقوق می خوانند;  آنها درک درستی از آن ندارند

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه برخی معتقدند جریمه افراد بی حجاب با اصول 19 و 20 قانون اساسی مغایرت دارد، گفت: افراد بی حجاب به دلیل تجاوز به دین از حقوق اجتماعی محروم نمی شوند، بلکه جریمه می شوند. قانون شکنی.» بنابراین جریمه افراد محجبه مغایر با اصول قانون اساسی نیست.

حجت الاسلام سید احمد علم المهدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی(ع)، اظهار گناه و تظاهر به فسق را تضییع عزت و قدرت پیامبر دانست. و تصریح کرد: اگر زنی در خانه خود در مقابل نامحرم با حجاب پیدا شود، اگر چه در پیشگاه خداوند عذاب می شود، اما عمل او خلاف شأن پیامبر نیست، در حالی که اگر بدون حجاب در جامعه ظاهر می شود عملی که خلاف شأن پیامبر شمرده می شود و دخترانی که برای رفع حجاب شجاعت می کنند باید این کار را انجام دهند.به موضوع توجه کنید.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با زور و اجبار نمی توان افراد را به انجام وظایف شرعی مجبور کرد، افزود: اما بی حجابی یک ناهنجاری اجتماعی و عملی خلاف قانون محسوب می شود و همانطور که ارشاد گفته است هر دو است. شرعی و حرام .سیاسی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در قرارگاه حجاب، متخلفان از قانون حجاب باید جریمه شوند، گفت: برخی از افرادی که خود را وکیل می دانند می گویند بر اساس اصول 19 و 20 قانون حجاب. قانون اساسی همه شهروندان حق دارند با حجاب باشند حقوق اجتماعی برابر است و مجازات محجبه ها خلاف قانون اساسی است. کسانی که این را می گویند فقط حقوق خوانده اند و آن را درست نمی فهمند.

علم الهادی ادامه داد: در حقوق اجتماعی حق حیات بالاترین حق است. اگر کسی کسی را بکشد اعدام می شود زیرا با کشتن حق خود را در امور اجتماعی ضایع کرده است. وقتی کسی قانون را زیر پا می گذارد، حق اجتماعی خود را از دست داده است. وقتی زنی از قانون حجاب سرپیچی می کند در واقع حق اجتماعی خود را از بین برده است زیرا قانون را زیر پا گذاشته است. همه شهروندان می توانند از حقوق شهروندی برخوردار شوند، مشروط بر اینکه عزت جامعه را حفظ کنند. فردی که با قانون شکنی حیثیت جامعه را از بین می برد، حق برخورداری از حقوق اجتماعی را ندارد.

و افزود: محجبه به دلیل تجاوز به دین از حقوق اجتماعی محروم نمی شود، اما به دلیل تخلف از قانون جریمه می شود. بنابراین جریمه بی حجابان خلاف اصول قانون اساسی نیست و این تصمیم اردوگاه حجاب باید اجرا شود و با این حرام شرعی و سیاسی مقابله شود.

دیدگاهتان را بنویسید