موافقت سران قوا با طرح حجاب جدید / شناسایی زنان بی حجاب در معابر عمومی توسط دوربین / “مجازات” افراد طبق جداول تهیه شده

موافقت سران قوا با طرح حجاب جدید / شناسایی زنان بی حجاب در معابر عمومی توسط دوربین / “مجازات” افراد طبق جداول تهیه شده

بیژن نوباوه وطن در جلسه علنی امروز (سه شنبه 2 اسفند) شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی عفاف و حجاب گفت: نمایندگان و ملت ایران از ساختارشکنی بسیار مهم نگران هستند. اتفاقی که در ماه های گذشته که مسئله حجاب و عفاف نازل شد و بسیار بجا و منطقی بود.

وی بیان کرد: گزارش کمیسیون فرهنگی با مساعدت وزارت کشور، ستاد عفاف و حجاب و مساعدت سایر نهادها تهیه و متن آن قرائت شد. در این گزارش 7 ماده پیشنهادی در خصوص برخورد غیرمستقیم و هوشمندانه ارائه شده است، به گونه ای که در اجرای قانون هیچ گونه برخورد فیزیکی انجام نمی شود و در عین حال حجاب ملت حفظ می شود و متخلفان از قانون. همچنین هشدار داده شده است، اما نمی دانم چرا خوانده نمی شود.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی تصریح کرد: همه سران قوا با مواد مطرح شده در این گزارش موافق هستند و این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده است. موضوعی که برای ما مهم است این است که فقط شورای اسلامی حق قانون گذاری دارد و مقام معظم رهبری هم در این زمینه تذکر داده اند.

نوباوه وطن ادامه داد: مردم بدانند که نمایندگان آنها نسبت به موضوع حجاب و عفاف بسیار حساس هستند. اعضای این طرح بیان می کنند که در اجرای بند (د) ماده 1 مصوبه 330618 مورخ 30 آذر 1401 شورای عالی امنیت ملی و بند د) بند 2 مصوبه 867 شورای عالی فرهنگی انقلاب و در راستای مقابله هوشمندانه و غیرمستقیم با معضل حجاب و آشکارسازی بدن در اماکن عمومی و علنی مواردی ارائه می شود. فرجا و ضابطان قضایی زیر نظر دادستان از طریق دوربین و سایر وسایل فنی جهت جمع آوری دلایل و شناسایی افرادی که در نهادها و ارگان ها هستند موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه مانند جاده ها، اماکن عمومی، وسایل نقلیه و در فضای مجازی حجاب پیدا کنند یا بدن خود را نشان دهند، متخلفان را طبق جداول مجازات کنند.

وی افزود: در ماده یک آمده است افرادی که در وسایل نقلیه هوایی، زمینی، ریلی و دریایی با حجاب یا برهنه کشف شوند طبق بند یک جدول مجازات خواهند شد. همچنین در ماده 2 این قانون آمده است: مالکان، متصدیان یا مشتریانی که در موسسات تجاری یا مراکز خرید و کالاهای تجاری اقدام به حجاب یا برهنگی کنند، طبق بند 2 جدول، قانون اعمال خواهد شد. مسئولیت رعایت حجاب و اجرای قوانین حجاب در مراکز خرید و مراکز خرید بر عهده صاحبان و گردانندگان این مراکز می باشد.

نوباوه وطن تصریح کرد: بر اساس ماده 3، افرادی که در اماکن و اماکن عمومی با حجاب یا برهنه یافت شوند طبق بند 3 جدول مجازات خواهند شد. بر اساس ماده ۴، افرادی که در فضای مجازی حجاب یا برهنگی پیدا کنند طبق بند (۴) جدول مجازات خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید