دوربین های مداربسته یزد دیگر کارایی ندارند/ باید دوربین های جدید نصب شود و دوربین های قدیمی باید به روز شوند.


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842278

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: دوربین های مداربسته در شهر یزد دیگر مانند گذشته کارایی لازم را برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ رضا زارع در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه شهرداری وظیفه نصب تجهیزات کنترل سرعت در سطح شهر را بر عهده دارد، اظهار کرد: دوربین های نظارتی یزد در سال 95 نصب شده و کمترین آمار فوتی ها در سال جاری است. وی در ده سال گذشته کارآمدی نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر را برای کاهش تصادفات نشان داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت 6 سال از نصب دوربین های مداربسته در سطح شهر، این دوربین ها برای افزایش دقت نیاز به به روز رسانی و تعمیر دارند که متاسفانه در اولویت کاری مسئولان قرار نگرفت.

زارع با اشاره به اینکه در سال های اخیر تعداد قابل توجهی معابر به شهر اضافه شده و متاسفانه نقاط حادثه خیز جدیدی برای نصب در این مکان ها راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: نسل دوربین های نظارتی نصب شده در یزد سال 95 است و متاسفانه در سال های اخیر این دوربین ها چندان به روز نشده اند و همین امر باعث شده که این دوربین ها نسبت به گذشته کارایی کمتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در پایان با بیان اینکه نیازمند بهبود هستیم، گفت: مهمترین عامل تصادفات شهری سرعت بالای وسایل نقلیه است، بنابراین نقش نصب دوربین های مدار بسته در تغییر رفتار رانندگان غیرقابل انکار است. باید اقدامات لازم را برای نصب دوربین های جدید و ارتقا و تعمیر دوربین های قدیمی انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید