حمله سایبری مضحک / انتقام هک دوربین های مداربسته در فلسطین اشغالی


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808433

چند روز پیش برنامه های سرویس اینترنتی شبکه یک در ثانیه هک شد و تصاویری از سرکردگان گروهک منافقین پخش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، در چند روز گذشته پخش شبکه اول سیما برای چند ثانیه قطع شد و تصاویری از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین از این شبکه پخش شد. در همان زمان، چندین ایستگاه رادیویی به همین شکل مورد حمله قرار گرفتند. در این حادثه قسمت تبلیغاتی شبکه یک سیما مورد حمله قرار گرفت و صداو سیما بلافاصله سایر تبلیغات را حذف کرد تا از تکرار همان اتفاق جلوگیری شود.

گمان های اولیه حاکی از هک شدن سیستم های رادیو بود، اما دو روز پس از این حادثه، رادیو اظهار نظر چندانی نکرد. همین موضوع باعث شده تا رسانه ها گمانه زنی های مختلفی را مطرح کنند و اکثر آنها به دلیل انزوای سیستم های فنی و پخش، موضوع هک را کاملا رد کرده اند. اما حقیقت در این مورد چیست؟ آیا واقعاً دشمنان با کمک نرم افزارهای پیشرفته توانستند قسمت اینترانت رادیو را هک کنند؟

اگر تاریخ را درست بنگریم، می بینیم که این حادثه هیچ تفاوتی با ماجرای هک دوربین های زندان اوین و سیستم توزیع سوخت ندارد. بنابراین امکان دخالت انسان را نمی توان نادیده گرفت. رضا علیدادی معاون فنی صداوسیما گفت: به نظر نمی رسد این کار آسانی باشد، بسیار پیچیده است و تنها دارندگان این فناوری می توانند به تجهیزات و امکاناتی که قبلا در سیستم ها بررسی شده اند، عمل کرده و آسیب بزنند. »

روز بعد گروه هکری عصای موسی عکس هایی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که هک دوربین های مداربسته در خیابان های فلسطین اشغالی را نشان می داد. ایرانی ها تا استخوان نفوذ کرده اند.

تصاویر منتشر شده در کانال این گروه نشان می دهد که این تصاویر متعلق به دوربین های نظارت تصویری شرکت دفاعی اسرائیل رافائل است. شرکت تسلیحات نظامی پیشرفته رافائل در گذشته به نام سازندگان تسلیحات رافائل شناخته می شد که شاخه توسعه و تولید تسلیحات رژیم صهیونیستی است. یکی از ماموریت های این شرکت تولید و توسعه فناوری نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی است و به طور رسمی یکی از ادارات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بوده و در این چارچوب مسئولیت صادرات تسلیحات علنی و پنهانی را بر عهده دارد. اکنون می توان این عملیات بزرگ سایبری را با اقدام مضحک ارتش سایبری دشمن مقایسه کرد و به نتایج مهمی دست یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید