کمالوندی: موافق نیستم اطلاعات دوربین های مداربسته آژانس احتمالا حذف خواهد شد.

کمالوندی: موافق نیستم اطلاعات دوربین های مداربسته آژانس احتمالا حذف خواهد شد.

روز جدید سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره نصب دوربین های مداربسته آژانس بین المللی انرژی اتمی در نطنز گفت: دوربین ها مانند گذشته اطلاعات را ذخیره می کنند و در صورت توافق، آژانس به اطلاعات دسترسی خواهد داشت در غیر این صورت اطلاعات نزد ما باقی می ماند و احتمالاً نزد ما خواهد ماند. حذف خواهد شد.”

آقای بهروز کمالوندی گفت: برنامه کلی برای توسعه تولید سانتریفیوژها و همچنین تامین و ایمنی آنها برای ما مهم است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: متأسفانه به دلیل عملیات تروریستی در تسای (مجموعه کرج) ناگزیر به تشدید تدابیر امنیتی شدیم. یعنی قسمت قابل توجهی از خودروها را جابجا کنیم، یک بقایایی بود که به نطنز و قبل از آن به اصفهان منتقل کردیم».

باید بگویم؛ در 11 تیر 1400 عملیات خرابکارانه در مجموعه تسای کرج انجام شد.

آقای کمالوندی گفت: «به عبارت دیگر دستگاه‌های سانتریفیوژ به دلیل اهمیتی که دارند به مکان امن‌تری منتقل شده‌اند و همچنان کار می‌کنند.

به گفته وی، «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دو مرحله گزارش داده است، یکی در مرحله انتقال این ماشین‌ها و دیگری در مرحله نصب دوربین‌ها و شروع کار آن‌ها که به دلیل وجود برخی ابهامات در این زمینه توضیح دادیم. ” ادعا این است که کاری که انجام می شود در چارچوب توافقاتی است که ما داریم و بدون اینکه اطلاعاتی در اختیار آژانس قرار گیرد، نظارت وجود دارد.»

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در گزارشی درباره ممیزی عملکرد شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز پنجشنبه (16 آوریل) گفت که این سازمان دوربین‌های نظارتی را در تاسیسات هسته‌ای نطنز در پی انتقال ماشین‌های سانتریفیوژ از این سازمان نصب کرده است. کرج به نطنز.

محمدرضا گیبی سرپرست نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای پس از این گزارش گفت: و در ایران ذخیره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید