گروسی: در صورت عدم احیای نظارت، برجام ضربه مهلکی خواهد خورد/ 27 دوربین مداربسته آژانس در ایران از مدار خارج می شوند. این اتاقک ها عمدتاً در مراکز تولید سانتریفیوژ قرار دارند

گروسی: در صورت عدم احیای نظارت، برجام ضربه مهلکی خواهد خورد/ 27 دوربین مداربسته آژانس در ایران از مدار خارج می شوند.  این اتاقک ها عمدتاً در مراکز تولید سانتریفیوژ قرار دارند

رافائل گروسی پس از تصویب قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام، امروز در کنفرانسی خبری در وین گفت که ایران قدرت های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را به شدت کاهش داده است و اگر این وضعیت سه تا چهار هفته دیگر ادامه پیدا کند، توافق هسته ای برجام خواهد بود. یک ضربه “کشنده” خواهد بود. او خواهد خورد.

گروسی البته گفت که حدود 40 دوربین در تاسیسات هسته ای ایران باقی خواهد ماند.

رافائل گروسی افزود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همکاری با ایران ادامه می‌دهد، اگرچه شرایط بسیار دشوارتر شده است.

به گفته مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتاق های خاموش کننده در سانتریفیوژها و مراکز تحقیقاتی نصب می شوند.

آقای گروسی در یک کنفرانس خبری گفت که ایران برنامه ای برای نصب سانتریفیوژهای بیشتری دارد که باید به ما گزارش دهد.

مدیرکل آژانس در خصوص پیامدهای اقدامات اخیر ایران گفت: در حالی که شرایط کنونی متشنج و مذاکره با برجام سخت است، اکنون باید این موضوع را به تصویر بالا اضافه کرد.

وی بر ضرورت تمرکز بر ایران تاکید کرد و گفت که اکنون با بحران خلع سلاح هسته ای اهمیت بیشتری دارد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ای را در انتقاد از ایران تصویب کرد

گروسی ادعای ایران مبنی بر اینکه قطعنامه دیروز آژانس مربوط به سفر اخیرش به اسرائیل است را عجیب خواند. در این قطعنامه ایران به عدم همکاری با آژانس متهم شده است.

به گفته مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، واکنش ایران در تضاد با هدف شفافیت بیشتر است و در صورت احیای آژانس در شرایط فعلی، آژانس نمی تواند اطلاعات لازم را در اختیار طرفین قرار دهد.

در این نشست خبری از وی درباره اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه «بازگشت به برجام زمان محدودی وجود دارد» و با توجه به شرایط کنونی چقدر زمان می برد، سوال شد.

گروسی در پاسخ به این سوال که آیا ضرب الاجل به معنای “مرگ برجام” است، گفت که حدود سه یا چهار هفته طول می کشد و افزود که اگر نظارت ها طی سه تا چهار هفته آینده به حالت عادی باز نگردد، “یک ضربه مهلک به برجام خواهد بود.” بودن. “

وی در نشست خبری گفت: به کارم ادامه می دهم اما باید بگویم که روز خوبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید