الجزیره به نقل از منابع آگاه: گروسی می گوید ایران 20 دوربین آژانس بین المللی انرژی اتمی را از برد خارج کرده است.

الجزیره به نقل از منابع آگاه: گروسی می گوید ایران 20 دوربین آژانس بین المللی انرژی اتمی را از برد خارج کرده است.

روز جدید یک دیپلمات ناشناس به الجزیره گفت که رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که ایران 20 دوربین را از تاسیسات هسته ای خود حذف کرده است. وی افزود: گروسی اقدام ایران برای برداشتن دوربین ها را مایه تاسف و ضربه به صلح آمیز بودن برنامه کشور می داند.

یک دیپلمات ناشناس به الجزیره گفت که رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که ایران 20 دوربین را از تاسیسات هسته ای خود حذف کرده است.

یک منبع دیپلماتیک به نقل از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به الجزیره گفت: ایران 20 دوربین تاسیسات هسته ای خود را خاموش کرده است.

به گزارش فارس، این دیپلمات ناشناس گفت: گروسی می گوید ایران 20 دوربین و یک سری تجهیزات جاسوسی آژانس را حذف کرده است.

وی افزود: گروسی اقدام ایران برای برداشتن دوربین ها را مایه تاسف و ضربه به صلح آمیز بودن برنامه کشور می داند.

این ادعا در حالی مطرح شد که روز گذشته سازمان انرژی اتمی ایران با صدور بیانیه ای از بسته شدن تعدادی دوربین با دوربین های اضافی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران خبر داد.

در بیانیه آژانس آمده است: جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری های گسترده ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است. ایران. به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا از امروز عملیات اتاق اندازه گیری سطح OLEM غنا و دبی سنج آژانس متوقف شود که به دستور مقامات مربوطه صادر شده است.

این اقدام در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) صورت گرفت. شورای حکام چهارشنبه شب قطعنامه ضدایرانی خود را که از سوی آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا ارائه شده بود، تصویب کرد. نمایندگان 30 کشور به این قطعنامه رای مثبت، دو کشور (روسیه و چین) رای مخالف و سه کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند. روسیه می گوید این پنج کشور نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به طرح ضدمحاسباتی و اطلاعات نادرست علیه کشوری که شفاف‌ترین برنامه صلح هسته‌ای جهان را دارد، گفت: «ایالات متحده و سه کشور اروپایی در تلاش برای دستیابی به راه‌حلی، نیات کوته‌بینانه دارند.» قطعنامه ایران آنها فراتر از اعتماد آژانس هستند.

روزنامه ایران نوشت: جمهوری اسلامی ایران پذیرش قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به عنوان اقدامی سیاسی، نادرست و غیر سازنده محکوم می کند. . این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایران اقدامات عملی متقابلی از جمله نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال کردن دوربین‌های بدون شمارنده را به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پذیرش قطعنامه انجام داده است».

دیدگاهتان را بنویسید