کمالوندی: خلاء نظارتی ادعایی آژانس فاقد وجاهت قانونی است/ایران به سوالات آژانس پاسخ می دهد

کمالوندی: خلاء نظارتی ادعایی آژانس فاقد وجاهت قانونی است/ایران به سوالات آژانس پاسخ می دهد

روز جدید بهروز کمالوندی سخنگوی و معاون امور بین الملل، حقوقی و پارلمانی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به برخی اظهارات مدیرکل آژانس و درخواست جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به سوالات آژانس توضیحاتی ارائه کرد. .

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: این ادعا که خلاء نظارتی وجود دارد و این خلاء هر روز بیشتر می شود وجه قانونی ندارد زیرا کاری که امروز انجام نمی شود مربوط به توافق 1+5 با اسلام است. جمهوری ایران که در چارچوب سند برجام و همچنین احیای آن تعریف شده است، بر اساس قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها و حفظ منافع ملت ایران مستلزم لغو تحریم ها و اجرای تعهدات است. از طرفین قرارداد.

این سه مکان ادعایی آژانس را توضیح داد: ایران در رابطه با سه مکان ادعایی آژانس. کمال همکاری، ارسال اطلاعات و پاسخگویی به سوالات آژانس و برگزاری جلسات گفتگو برای رفع ابهام داشت.

کمالوندی تاکید کرد: آژانس نباید بر اساس اسناد ساختگی رژیم صهیونیستی که با اهداف خاص سیاسی در اختیار آژانس قرار گرفته است، قضاوت کند. این نوع قضاوت برخلاف اصل بی طرفی و حرفه ای بودن است. زیرا آژانس تمام مواد هسته ای اعلام شده ایران را ممیزی کرده است و هیچ گونه اختلاف حسابداری با اهمیتی وجود ندارد. مشاهده صرف آلودگی در چندین سایت نمی تواند به عنوان نشانه ای از وجود مواد هسته ای اعلام نشده در نظر گرفته شود. این نوع نتیجه‌گیری‌ها حتی در موارد مشابه در ایالت‌های مختلف، برخلاف رویه‌ها و استانداردهای آژانس شناخته شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: متاسفانه این اظهارات ریشه در اهداف و مقاصد مغرضانه سیاسی دارد که توسط رژیم صهیونیستی هدایت می شود. توصیه ما به آژانس و طرف های مذاکره کننده این است که مراقب چنین جلساتی باشند که تاکنون نتیجه ای نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید