مهسا امینی/معاون وزیر کشور به دلیل قطع شدن ضبط دوربین های مداربسته پاسخ داد

مهسا امینی/معاون وزیر کشور به دلیل قطع شدن ضبط دوربین های مداربسته پاسخ داد

روز جدید میراحمدی گفت: قطع شدن فیلم مهسا امینی در گشت ارشاد به این دلیل است که این فیلم نسبتا طولانی است و قسمت هایی که این افراد می گویند قطع شده، قسمت های بی اهمیتی است.

برای بررسی گستره و آخرین وضعیت پرونده خانم مهسا امینی با سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

در روزهای اخیر شایعات زیادی درباره درگذشت مهسا امینی منتشر شده است. با توجه به اینکه رئیس جمهور رسیدگی به این موضوع را به وزیر کشور محول کرده و رسیدگی ویژه به این موضوع را به جنابعالی محول کرده است، لطفاً در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده درگذشت خانم امینی توضیحاتی ارائه فرمایید.

میراحمدی: موضوع درگذشت خانم مهسا امینی هم اکنون در دست بررسی جدی است و مراجع مختلفی بدون محدودیت و بهانه مسئولیت رسیدگی به این موضوع را از زوایای مختلف بر عهده دارند. مقامات مربوطه در حال حاضر در حال بررسی این پرونده هستند تا هر ادعایی را با دلایل و شواهد اثبات یا رد کنند. منتظر هستیم تا گزارشات آنها برسد، در حال بررسی هم هستیم.

سازمان نظام پزشکی قانونی کشور بر اساس استانداردها و دستورالعمل های ملی و بین المللی خود به صورت کاملا تخصصی و بدون هیاهو به این موضوع می پردازد و بارها تاکید کرده است که تمامی مراحل خود را به صورت کاملا فنی و دقیق بررسی می کنیم.

پرونده خانم امینی سریع و دقیق رسیدگی شد

تحت تأثیر این هیاهوها تمام تلاش شده است تا از شتابزدگی و شلختگی در رسیدگی جلوگیری شود. با این پرونده باید سریع و فوری برخورد شود اما در مرحله رسیدگی حتما باید دقت شود تا سرعت، فوریت و دقت در کنار هم اعمال شود. در این روند نباید زاویه پنهانی وجود داشته باشد و برای این منظور کار شبانه روزی در حال انجام است و در تاریخ نهایی گزارش کاملی تهیه می شود که به وزیر کشور ارائه می شود.

آیا مهلت ارسال گزارش نهایی مشخص شده است؟

میرا احمدی: یکی از مسائلی که بسیار حائز اهمیت است این است که همه دستگاه های نظارتی و مسئول در ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کرده و کار خود را تکمیل کنند. زمان بندی بستگی به اتمام کار کارشناسی این عزیزان دارد و حتما بعد از آن گزارش ارسال می شود.

قبل از انتشار رسمی این خبر، برخی افراد و رسانه های خارجی و داخلی شروع به گمانه زنی و شایعه پراکنی کردند و حتی برخی شایعه حمله خانم امینی را منتشر کردند. آیا با اشخاص حقیقی و حقوقی که قبل از اعلام رسمی اقدام به انتشار گمانه زنی ها و حتی اکاذیب کرده اند، اقدام خواهد شد؟

میراحمدی: قاعدتاً هرکسی که امنیت روانی جامعه را زیر پا می گذارد و اخبار جعلی را منتشر می کند و اذهان عمومی را بر هم می زند باید پاسخگوی این ادعاها باشد چرا که همه این موارد جرم انگاری است. آنها باید در برابر مقامات مسئول نسبت به آنچه منتشر کرده اند پاسخگو باشند.

پس از انتشار گزارش نهایی، افرادی که ادعاهای کذب داشته باشند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت

مقامات مسئول باید بر این موضوع نظارت کنند. آنچه که ما وظیفه داریم این است که حقیقت را بیابیم و آن را گزارش کنیم، پس کسانی که در این مورد ادعا کرده اند، اگر ادعای آنها با واقعیت مطابقت داشته باشد، بحث جداگانه است، اما کسانی که ادعا دارند و در هر صورت ، منتشر کردند و معلوم شد که مطلب منطبق بر واقعیت نیست، قاعدتاً مقامات مسئول در کشور باید آنها را به دلیل برهم زدن آگاهی عمومی و به خطر انداختن امنیت روانی جامعه تحت تعقیب قرار دهند.

ما هیچ تعصبی نداریم و نمی توانیم بگوییم گفته چه کسی درست است و چه کسی درست نیست. این موضوع تا پایان کامل مطالعه و انتشار جمع بندی و نتیجه گیری نهایی به تعویق می افتد. بنابراین توصیه می شود مردم تعصب نداشته باشند و ادعایی نکنند که فردا نمی توانند آن را ثابت کنند. البته مردم هم قضاوت خودشان را دارند، اما از آنجایی که امنیت روانی مردم بسیار مهم است، قطعاً بعداً مسئولان مسئول به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

چرا فیلم دوربین مداربسته مهسا امینی قطع شد؟ / توضیح معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور

برخی افراد و رسانه ها مدعی هستند که فیلم منتشر شده با سکته قلبی و غش خانم امینی قطع شده است. نظر شما در این مورد چیست و آیا ادعای این افراد صحت دارد؟

میرا احمدی: از مسئولان مربوطه در این باره سوال کردم و حتی فیلم را به طور کامل تماشا کردم. این فیلم به دلیل طولانی بودن قطع شد و قسمت هایی که این افراد می گویند قطع شد قسمت های بی اهمیت است. قسمت های اصلی فیلم منتشر شده است و هیچ صحنه مهمی جز آنچه در فیلم کامل گزارش شده که این افراد ادعا می کنند بریده شده وجود ندارد.

مطلقاً چیزی به نام تلاقی با معنایی که این افراد در این فیلم در ذهن دارند و آنچه در این فیلم منتشر می شود وجود ندارد که صحنه های تکراری و ثابتی وجود ندارد. من این فیلم را به طور کامل تماشا کرده ام و این درست نیست که قسمت حساس فیلم کات شده و قسمت های مهم آن منتشر شده است. چیزی که این فیلم نشان می دهد 100% همان فیلمی است که توسط دوربین ها ضبط شده است و هیچ صحنه ای ارزش پخش ندارد که در فیلم کات شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید