گزارش کمیسیون شوراهای مجلس درباره «مهسا امینی» / محمد بیگی: نتیجه این بود که «صدمه وارد نشده و فوت وی به دلیل عوامل دیگر بوده است» / خانم مهسا امینی سابقه جراحی مغز داشته و شکاف مغزی وی بوده است. در دوران کودکی بود

گزارش کمیسیون شوراهای مجلس درباره «مهسا امینی» / محمد بیگی: نتیجه این بود که «صدمه وارد نشده و فوت وی به دلیل عوامل دیگر بوده است» / خانم مهسا امینی سابقه جراحی مغز داشته و شکاف مغزی وی بوده است. در دوران کودکی بود

روز جدید یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس سی تی اسکن، شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی مشاهده نشد، بنابراین نتیجه جلسه دیروز با توجه به مستندات ارائه شده این بود که «بدون هیچ گونه شکستگی حمله و مرگ او وارد شد. این اثر عوامل دیگر است.»

عضوکمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی مجلس به تشریح گزارش تهیه شده در کمیسیون شوراها درباره پرونده مهسا امینی پرداخت.

فاطمه محمدبیگی با اشاره به جلسه کمیته شوراها برای رسیدگی به پرونده «مهسا امینی» گفت: روز گذشته جلسه کمیته امور داخلی و شوراها با حضور جمعی از نمایندگان، مسئولان فرج، پزشکی قانونی و اورژانس برای بررسی ابعاد پرونده خانم “مهسا امینی”. در این جلسه سه ساعته تمامی مدارک پرونده پزشکی «مهسا امینی» توسط تیم امداد اورژانس، پزشکی قانونی و پزشکان متخصص ارائه شد.

وی به فیلم پخش شده از شاهدان جلسه کمیسیون شوروی اشاره کرد و گفت: بر اساس این مستندات در خودروی پلیس امنیت اخلاقی 5 نفر به همراه مرحوم امینی حضور داشتند که دو نفر از آنها به پلیس آگاهی رفتند و موافقت کردند. برای افشای حقایق مورد سوال قرار گرفت. در این فیلم یکی از زنان توضیح می‌دهد: «با آنها بدرفتاری نمی‌شود، آنها را سوار ماشین می‌کنند و می‌گویند پس از حضور در کلاس و تهیه لباس مناسب برای آنها می‌توانند برای امنیت اخلاقی از کلانتری خارج شوند.»

محمد بیقی ادامه داد: این خانم در مصاحبه خود گفته که «مرحوم امینی در ماشین پلیس با دختران دیگر شوخی می کرد و می گفت اهل شهرستان است و اهل تهران نیست». در آن صورت آرامش در کلاس برقرار می شود و هیچ گونه رفتار نادرست، دعوا و مشاجره در کلاس وجود ندارد.»

وی با اشاره به پخش فیلمی از لحظه دستگیری مهسا امینی توسط پلیس امنیت اخلاقی تا حضور در جلسه توجیهی، افزود: طبق مصاحبه شاهدان و مستندات موجود، ضرب و شتم صورت نگرفته است. علاوه بر این، متخصص پزشکی قانونی از متوفی معاینه و مشاهدات و مستندات را به تفصیل نوشت که در جلسه نیز قرائت شد. در این جزییات مشکلی از آسیب دست و سر و صورت و بدن وجود ندارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس اسکن رایانه ای ارائه شده، شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی وجود ندارد، بنابراین نتیجه جلسه دیروز با توجه به مستندات ارائه شده این است که «هیچ ضرب و شتم و ضرب و شتم وی صورت نگرفته است. این اثر عوامل دیگر است.”

محمد بیگی با بیان اینکه گزارش اولیه پرونده مهسا امینی امروز تکمیل و به شورای جوامع ارائه می شود، گفت: برای هر حادثه گزارش های متعددی از جمله گزارش میدانی از شاهدان، کارشناسان و تحقیقات تکمیلی حقوقی و قضایی تهیه می شود. در مورد خانم امینی گزارش مربوط به قسمت قضایی و حقوقی و نتیجه آزمون انجام می شود. گزارش مشاهدات میدانی، توموگرافی کامپیوتری و معاینات اولیه پزشکی قانونی ارائه شد. لذا گزارش تهیه شده مقدماتی بوده و در مراحل بعدی گزارش تکمیلی ارائه خواهد شد. همچنین مروری دقیق بر دوربین های شهری در ادامه می آید.

این نماینده مجلس افزود: همچنین گفته می شد بسیاری از افراد پس از آموزش و تعهد از مرکز خارج می شوند. خانم امینی به دلیل پوشش نامناسب مجبور شد بعد از تمرین به خانه برود اما متاسفانه حالش بدتر شد و به بیمارستان منتقل شد.

وی در خصوص اینکه آیا کمیته شوراها در حین تهیه گزارش با خانواده امینی صحبت کرده است یا خیر، گفت: خانواده امینی در مدت بستری به مدت سه روز در اورژانس، پزشکی قانونی و پلیس آگاهی بودند و اظهارات شفاهی آنها ضبط شد، اما این موضوع نیز وجود دارد. در حال پیگیری

این عضو کمیته بهداشت و درمان درباره طرح سوالاتی در مورد سابقه پزشکی مهسا امینی گفت: با توجه به مستندات ارائه شده روز گذشته توسط کارشناسان پزشکی قانونی و سایر عوامل، خانم مهسا امینی سابقه جراحی مغز داشته و شکاف مغز وی به دلیل عمل جراحی بوده است. در دوران کودکی او.بنابراین مدارک و مدارک پزشکی عمل او از پرونده بیمارستانی که عمل قبلی در آن انجام شده بود، استخراج شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مدارک پزشکی از عمل جراحی مهسا امینی در کودکی، وی تحت عمل جراحی هیپوفیز قرار گرفته و سپس قرص لووتیروکسین و گاهی تاج کرونت مصرف کرده و لیست دارویی وی را بررسی می کنند. به نظر می رسد آنها در سال های اخیر چندین بار به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرده اند.

محمد بیگی ادامه داد: معمولاً فردی که تحت عمل هیپوفیز قرار می گیرد، دچار عوارض غدد درون ریز می شود و مجبور می شود از داروهای هورمونی مانند لووتیروکسین به عنوان دارو استفاده کند، ممکن است خانم امینی دیابت بی مزه داشته باشد، اما باید جواب آزمایش او باشد. شناخته شده. البته مجلس به دنبال نتایج کامل و دقیق دیگری در این زمینه است تا ابعاد موضوع بررسی شود و مردم عزیز در جریان قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید