پزشکی قانونی: مرگ مهسا امینی بر اثر اصابت ضربه به سر یا اعضای حیاتی و عناصر بدن نبود/ به دلیل بی نتیجه بودن احیای قلبی تنفسی در اولین دقایق حساس، به دلیل آسیب مغزی بود.

پزشکی قانونی: مرگ مهسا امینی بر اثر اصابت ضربه به سر یا اعضای حیاتی و عناصر بدن نبود/ به دلیل بی نتیجه بودن احیای قلبی تنفسی در اولین دقایق حساس، به دلیل آسیب مغزی بود.

در بیانیه پزشکی قانونی درباره علت فوت مرحومه مهسا امینی آمده است:

“به نام خدا

شرح مختصری از علت فوت مرحوم مهسا امینی به پزشکی قانونی بر اساس سوابق بیمارستانی جراحی مغز کرانیوفارنژیوم در بیمارستان میلاد در سال 1385، پرونده پزشکی بیمارستان کسری در زمان منتهی به فوت، شرح از شکل ظاهری جسد و کالبد شکافی، نتایج آزمایشات سم شناسی و پاتولوژی، تحقیقات قضایی و کمیته های تخصصی تخصصی و فوق تخصصی متعدد به شرح زیر تشکیل شد:

پس از جراحی تومور مغزی کرانیوفارنژیوم در سن 8 سالگی، فرد متوفی در محور مهم هیپوتالاموس-هیپوفیز و غدد تحت کنترل آن (از جمله آدرنال و تیروئید) اختلال داشت. به دلیل این بیماری زمینه ای، متوفی با داروهای هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین درمان شد.

در تاریخ 22/06/1301 ساعت 19:56 ناگهان از هوش رفت و متعاقباً به زمین افتاد که متوفی به علت بیماری زمینه ای توانایی لازم برای جبران و سازگاری با شرایط را نداشت.بیمار مذکور دچار عارضه قلبی شده بود. اختلال ریتم و افت فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری به دلیل بی نتیجه بودن احیای قلبی تنفسی در اولین دقایق حساس، پشتیبانی تنفسی انجام شده توسط تیم اورژانس جواب نداد و علیرغم انتقال وی به بیمارستان و تلاش کادر درمانی بیمار در تاریخ 25/06/1301 در بیمارستان کساری بر اثر نارسایی چند عضوی (MOF) ناشی از هیپوکسی مغزی فوت کرد.

لازم به ذکر است با مراجعه به مدارک پزشکی بیمارستانی، معاینه S.T اسکنر مغز و ریه، نتایج معاینه فیزیکی جسد و کالبد شکافی، معاینات پاتولوژیک، فوت مذکور ناشی از اصابت ضربه به استخوان نبوده است. سر و اندام های حیاتی و عناصر بدن.

دیدگاهتان را بنویسید