اهدای عضو به ده بیمار مرگ مغزی امسال در زنجان/ هر بیمار مرگ مغزی می تواند 8 بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد

وی با بیان اینکه دهمین ایثار دائمی امسال با اهدای چهار عضو به یک شهروند زنجانی دچار مرگ مغزی شد، گفت: این شهروند به دلیل خونریزی مغزی به بیمارستان موسوی منتقل شد.

مسئول شبکه پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به اینکه موافقت خانواده ها با اهدای عضو بیمار مرگ مغزی واقعا سخت است، گفت: در مورد عدم اهدای عضو به مغز نمی توان از خانواده ها سوال کرد. بیمار مرده

اماموردی با اشاره به اینکه با تلاش کادر درمانی این خانواده تعدادی از بیماران مرگ مغزی آماده اهدای عضو هستند، تصریح کرد: در کشور حدود 25 هزار نفر در لیست انتظار دریافت اعضای حیاتی از جمله قلب، کلیه هستند. ، ریه ها و کبد. با این حال، هر دو ساعت یک نفر از هر 25000 بیمار در این لیست به دلیل کمبود اندام حیاتی مورد نیاز خود جان خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه نمی توان به طور دقیق اعلام کرد که هر بیمار در مرگ مغزی می تواند چندین بیمار دیگر را نجات دهد، تصریح کرد: اما هر بیمار در مرگ مغزی می تواند 8 بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد و این برای افراد مختلف متفاوت است زیرا امکان پذیر است. انسان، همه اعضا را نمی توان اهدا کرد.

وی گفت: یکی از راه های دریافت کارت اهدای عضو ارسال کد ملی به شماره 3234 یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس ehda.center است.

مسئول شبکه پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به اینکه ممکن است عده ای تعجب کنند که چرا تبلیغات زیادی در مورد دریافت کارت اهدای عضو انجام نمی شود، گفت: داشتن کارت اهدای عضو دلیل قطعی است. برای اهدای عضو به یک فرد او مرگ مغزی نیست.

وی شرط اصلی اهدای عضو به بیماران مرگ مغزی را رضایت کتبی والدین عنوان کرد و ادامه داد: در کشور ما طبق شرع و قوانین، کارت اهدای عضو چیزی شبیه به وصیت است که شخص در آن اظهار کرده است. علاقه به اهدای عضو در زندگی من اکنون پس از مرگ مغزی بیمار، خانواده می توانند به خواست بیمار عمل کنند. اما در صورت عدم رضایت خانواده، نمی توان اقدام به اهدای اجباری عضو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید