اهدای عضو جوان مرگ مغزی در قم

کارشناس گروه پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای حیاتی یک جوان قمی که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

، ولیولا صمدی کارشناس گروه پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای حیاتی ناکام شادران محمد فهادی 25 ساله به بیماران لاعلاج جان داد.

وی افزود: متوفی به دلیل خونریزی مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهدای قم بستری شد. متاسفانه علیرغم تلاش پزشکان و کادر درمانی این مرکز دچار مرگ مغزی شد و به زندگی بازگردانده شد.

صمدی در ادامه گفت: از لحظه اعلام بیماری مرگ مغزی می توان تا 12 روز بیمار را با پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی نگهداری کرد اما در این مدت اندام های حیاتی حیات خود را از دست می دهند و عملکرد و ظرفیت اندام ها ضعیف می شود. .

کارشناس گروه پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ممکن است بیمار مرگ مغزی قبل از مرگ دارای اندام های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه و روده باشد و تا 48 ساعت پس از مرگ نیز ممکن است. دارای بافت ها و بافت هایی مانند پوست، قرنیه، استخوان ها، تاندون ها و غیره هستند. ماهیچه های دریچه قلب را اهدا کنید.

صمدی همچنین خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون اعضای بدن 27 بیمار مرگ مغزی در این استان با رضایت خانواده به بیماران اهدا شده است.



آیا این خبر مفید بود؟