یزدی ها رتبه سوم اهدای خون در کشور را دارند/ استقبال ضعیف مردان و زنان جوان از اهدای خون


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855887

تقوایی مدیر عامل انتقال خون یزد گفت: متاسفانه بانوان و جوانان یزدی برخلاف میانسالان در حوزه اهدای خون استقبال خوبی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نگی تگوایی به مناسبت روز جهانی اهداکننده خون در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه استان یزد سومین اهداکننده خون کشور در سال های اخیر است، اظهار کرد: میانگین اهدای خون در استان یزد 35 در هزار است اما میانگین کشوری 25 در هزار است که نشان از استقبال و حمایت مردم در زمینه اهدای خون دارد.

وی با بیان اینکه افراد 18 تا 65 سال می توانند خون اهدا کنند، بیان کرد: متاسفانه در استان یزد تعداد جوانان دختر و پسر متقاضی اهدای خون در مقایسه با افراد میانسال بسیار کم و تنها حدود 3 درصد است. اهداکنندگان خون در یزد بانوان هستند.

تقوایی ادامه داد: سال گذشته 52 هزار و 500 اهداکننده خون در پایگاه های اهدای خون استان داشتیم که از این تعداد 43 هزار و 800 نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد حدود 82 هزار فرآورده خونی به مراکز درمانی استان و حدود 3 هزار نفر در استان های همجوار مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون یزد با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ​​150 تا 180 نفر در استان متقاضی اهدای خون هستند، گفت: حدود 65 درصد از اهداکنندگان استان به عنوان اهداکنندگان مستمر خون در استان شناخته می شوند و حدود 20 درصد از اهداکنندگان را اهدا می کنند. اهداکنندگان با تجربه

تقوایی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها در شهرهای میبد، اردکان و یزد پایگاه انتقال خون وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شهرستان های مهریز و ابرکوه نیز ساخت پایگاه اهدای خون رو به اتمام است و امیدواریم بتوانیم خون اهدا کنیم. مراکز اهدای خون در شهر باف مرکز اهدای خون به طور کامل تکمیل و تجهیز شده است اما به دلیل کمبود نیرو هنوز شروع به کار نکرده است. در شهر مستقر شوید و سعی کنید از شهروندان این شهرها خون بگیرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید