استفاده از ظرفیت رسانه ها برای ترویج اهدای خون/ افزایش 25 درصدی اهدای خون در کرمان در ماه مبارک رمضان امسال


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838250

شکوهی گفت: باید از ظرفیت همه رسانه ها در حوزه اهدای خون استفاده کنیم و باید بدانیم که گسترش این موضوع فواید اجتماعی و فرهنگی زیادی به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج شکوهی مدیر کل انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص استقبال خوب مردم استان کرمان در ماه مبارک رمضان از اهدای خون گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی مردم شریف استان صورت گرفت. استان کرمان و رشد 25 درصدی امسال نسبت به سال گذشته ماه مبارک رمضان را داشتیم و جا دارد از مردم عزیز دیار کریمان تشکر کنم.

وی گفت: تمایل تاج نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است و این دلیل نمی شود که مردم اهدای خون را فراموش کنند، ما همیشه به خون نیاز داریم. جراحی های انتخابی (غیر اورژانسی) آغاز شده است و افراد دیگری مانند بیماران تالاسمی که به طور مزمن به خون نیاز دارند، نیاز به خون دارند.

وی افزود: همه گروه های خونی همیشه مورد نیاز هستند اما در اینجا می توان به اهدای پلاکت اشاره کرد زیرا بیماران سرطانی یا گیرندگان پیوند به این نوع پلاکت نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: با توجه به افزایش سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال های گذشته، آمار تصادفات بیشتر بود، خون قابل توجهی برای هموطنان مورد نیاز است، اما با تلاش های صورت گرفته مردم و مدیریت مصرف توسط مراکز درمانی خوشبختانه درگیر نشدیم.

شکوهی در ادامه با بیان اینکه زنان و مردان در هر سنی می توانند سالانه خون اهدا کنند، ادامه داد: سن اهدا 18 تا 65 سال است که البته سنین 16 تا 18 سال را می توان با رضایت کتبی پدر و با سایر شرایط برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در کرمان گروه خونی کمیاب داریم، توضیح داد؛ بله، ما چند گروه خونی کمیاب داشتیم. نمی توان تعداد موجودی و نیاز خون را ثابت گفت، زیرا این عدد متغیر است و به مصرف و نیاز مراکز درمانی بستگی دارد که به عوامل زیادی از جمله جراحی اورژانسی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه کار رسانه و فضای مجازی کمک زیادی به ما در رساندن خبر به افرادی که خون اهدا می کنند، کرد، افزود: جا دارد از همه رسانه ها برای انجام رسالت بزرگ خود و کمک به جذب اهداکنندگان تشکر کنم.

شکوهی در پایان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه ها در این زمینه استفاده کنیم و باید بدانیم که گسترش این موضوع فواید اجتماعی و فرهنگی زیادی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید