فعالیت پایگاه های انتقال خون استان زنجان در ماه مبارک رمضان/ روزه داران باید اول صبح یا بعد از افطار خون اهدا کنند.


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819471

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه پایگاه های انتقال خون استان مانند سال های گذشته در ماه مبارک رمضان فعال می شود، گفت: در زنجان مراکز انتقال خون در شیفت صبح و عصر دایر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیامک اسدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه ویزیت اهداکنندگان خون در ماه مبارک رمضان تحت تاثیر قرار گرفت، گفت: با توجه به تجربه اهدای خون در سال های اخیر، نگرانی نداریم زیرا همشهریان، هموطنان اهدای خون کمک می کنند تا در این زمینه دچار مشکل نشوند. .

وی با اشاره به اینکه در برخی از روزهای ماه مبارک رمضان به ویژه در دهه اول به طور طبیعی تعداد بیماران برای اهدای خون کاهش می یابد، افزود: تعطیلات عید را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه پایگاه های انتقال خون استان مانند سال های گذشته در ماه مبارک رمضان فعال می شود، گفت: در زنجان مراکز انتقال خون در شیفت صبح و عصر دایر است. اما افرادی که واجد شرایط اهدای خون هستند می توانند در شیفت صبح خون اهدا کنند. در شیفت بعد از افطار اما همکاران نیز در خدمت اهداکنندگان خون هستند.

وی بیان کرد: روزه دارانی که قصد اهدای خون در صبح را دارند باید صبحانه بخورند و اگر در ساعات اولیه برای اهدای خون مراجعه کنند مشکلی ایجاد نمی کند به خصوص کسانی که سابقه اهدای خون دارند در غیر این صورت داوطلبان بعد از افطار اهدای خون را ببینید.

اسدی تاکید کرد: افرادی که سابقه اهدای خون دارند و استراحت کافی دارند و وعده های غذایی صبحگاهی دارند می توانند در شیفت صبح مراجعه کنند اما اگر برای اولین بار برای اهدای خون مراجعه کردند یا صبحانه نمی خواهند بهتر است بعد از افطار وقتش است. جهت اهدای خون و مراکز اهدای خون تا 30 دقیقه صبح آماده خدمت رسانی می باشد.

وی با اشاره به اینکه در ابهر انتقال خون فقط در نوبت صبح و در هدبنده نیز روز سه شنبه دایر است، گفت: امیدواریم فرهنگ اهدای خون از رسانه های جمعی در جامعه فرهنگ سازی شود. “

وی با اشاره به اینکه سن اهداکنندگان زن و مرد 18 سال است و برای اولین بار تا 60 سال می توانند اقدام کنند، گفت: اگر افراد اهداکننده مستمر باشند تا 65 سال نیز می توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید