اهدای خون در استان کردستان 32 درصد افزایش یافت/ پایگاه های انتقال خون در ماه محرم فقط در سکز و سنندج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کردتودی، نیاز به خون یک نیاز اساسی، روزمره و همیشگی است و افراد واجد شرایط می توانند در این اقدام خداپسندانه با مراجعه به پایگاه های انتقال خون به همشهریان خود اهدا کنند.

سعید کریمیان مدیر کل انتقال خون استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 13 هزار و 528 نفر خون اهدا کرده اند که از این تعداد حدود 12 هزار نفر خون اهدا کرده اند. از این اهداکنندگان مرد و حدود 1100 نفر زن هستند.

وی افزود: در استان کردستان دو مرکز اهدای خون در شهرستان سنندج و شهرستان سکز وجود دارد و متاسفانه در شهرستان ها مرکز اهدای خون وجود ندارد.

مدیر کل انتقال خون استان کردستان گفت: 23 مرکز درمانی در استان کردستان وجود دارد که همگی مصرف کننده خون و فرآورده های خونی هستند و توانسته ایم 100 درصد نیاز استان را در این زمینه تامین کنیم یعنی همه مراکزی که نیاز به فرآورده های خونی دارند خون داده اند و نیازهایشان برآورده شده است.

وی بیان کرد: فرآورده های خونی و محموله های مورد نیاز استان هایی مانند گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و تهران از کردستان تامین و به مراکز انتقال خون ارسال می شود.

کریمیان با اشاره به نذر خون در ماه محرم گفت: با توجه به شیوع هفتمین پیک ویروس کرونا در استان و افزایش تعداد بیماران، متاسفانه مجوز خونگیری در این استان صادر نشده است. توجه.

وی بیان کرد: پایگاه‌های انتقال خونی که در سال‌های گذشته در شهرستان‌های کوروه، بیجار و سیریش آباد ایجاد شده بود، امسال به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فعالیتی ندارند، اما در مرکز استان در ساعات خاصی خون‌گیری انجام می‌شود. در دو شیفت صبح و عصر

مدیر کل انتقال خون استان کردستان با بیان اینکه هر کیسه خون جان سه نفر را نجات می دهد، افزود: چون همیشه بیمارانی هستند که نیاز به خون دارند باید خون کافی باشد اما به دلیل شرایط نگهداری خون که شرایط خاصی دارد. و این ویژه است، از افراد نوع دوست دعوت می کنیم که به طور مستمر به مراکز خونگیری مراجعه و خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این روزها به دلیل آلودگی هوا و بیماری کرونا، میزان اهدای خون رو به کاهش است و از مردم می خواهیم به پاس قدردانی از سلامتی به بیماران نیازمند کمک کنند.

وی افزود: استان کردستان بر اساس آخرین شاخص و آخرین آمار کشوری رتبه سوم خونگیری را در کشور دارد، بنابراین میزان خونگیری نسبت به جمعیت، تخت های فعال و مراکز درمانی نسبت به همین میزان 32 درصد افزایش داشته است. سال گذشته و در زمینه اهدای خون بانوان موفق به کسب رتبه اول کشوری شدیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید