نذر خون در ماه مبارک رمضان فرهنگ متعالی مردم ایران است/ افزایش 30 درصدی اهدای خون در کردستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، یکی از توصیه های اسلام و فرهنگ غنی ما این است که همیشه از ایثار و انفاق دعوت کنیم و چه بهتر که امروزه اهدای خون برای سلامتی بیماران به ویژه این روزها که نیاز مردم به اهدای خون بیشتر است. همیشه

محمد سعید کریمیان مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت و گو با کُردتودی نذر خون در ماه مبارک رمضان را اعیاد و مناسبت های مذهبی در فرهنگ متعالی مردم ما دانست و گفت: حفظ جان انسان ها بالاترین خیر است. و برکت در زندگی

وی گفت: علیرغم اینکه با شیوع ویروس کرونا، اهدای خون در این دو سال نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، اما خوشبختانه امسال شاهد افزایش 30 درصدی اهدای خون هستیم.

کریمیان گفت: افراد گرسنه می توانند صبح زود با مصرف صبحانه و مایعات مناسب برای اهدای خون مراجعه کنند و در صورت کم انرژی بودن صبح زود ساعات بعد از افطار را برای اهدای خون در نظر بگیرند زیرا اهدای خون مراکز تا پاسی از شب باز هستند. «آنها فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون حدود 2 هزار نفر به پایگاه انتقال خون سنندج مراجعه کرده اند، افزود: از این تعداد 1800 نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد اهداکنندگان خون در سه شب قدر چندین برابر شده است، افزود: در این سه شب حدود 500 نفر از مردم نوع دوست سنندج خون یا اهدا کردند. اهدای خون در ماه مبارک رمضان برای روزه داران مشکلی ندارد و افرادی که به هر دلیلی نمی توانند خون اهدا کنند اما حق اهدای خون را دارند نیز می توانند با حفظ جان بیماران در ماه مبارک رمضان جان خود را نجات دهند.

کریمیان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای مردم شریف استان کردستان به ویژه اهداکنندگان و خانواده های پرجمعیت انتقال خون، از مردم برای اهدای خون در همه روزهای ماه مبارک رمضان دعوت کرد و در نظر داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است. .

وی با اشاره به فعالیت دو پایگاه فعال انتقال خون در سنندج و شهرستان ساکز افزود: از مردم خیر و نوع دوست استان کردستان انتظار می رود در رفع نیازهای خونی بیماران و اهداکنندگان به مراکز انتقال خون کمک کنند. این سازمان بر اساس آخرین استانداردهای سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهانی انتقال خون کلیه نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید