سرمای هوا تعداد متقاضیان اهدای خون را کاهش داد/ اهدای خون حدود 60 درصد نیاز مردم سیستان و بلوچستان را پوشش می دهد.


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810162

رضا عباسی سرپرست اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آغاز فصل زمستان باعث کاهش مراجعه بیماران به مراکز اهدای خون شده است، گفت: هموطنان در این روزهای سرد، اهدای خون را فراموش نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به کاهش اهدای خون پس از خنک شدن هوا، اظهار کرد: باید توجه داشت که نیاز به خون و فرآورده های آن ثابت بوده و مختص زمان خاصی نیست. این اهداکنندگان خون کمک می کنند. سازمان انتقال خون و بیماران باید بیایند و با اهدای خون به موقع جان بیماران را نجات دهند.
که در
وی افزود: برخی از بیماران مانند تالاسمی و هموفیلی مصرف کننده دائمی خون هستند و مصرف خون برای آنها حیاتی است. در این راستا در سیستان و بلوچستان بیش از 3200 بیمار تالاسمی وجود دارد که 68 درصد کل خون را تشکیل می دهد. 66 هزار و 679 واحد کمک های مالی برای این افراد استفاده می شود.
که در
به گفته این مقام مسئول، مصدومان تصادفات جاده ای، بیماران بستری در اتاق عمل و سایر بیماران مانند بیماران سرطانی نیز به فرآورده های خونی نیاز دارند و امیدواریم استان ها توجه بیشتری به خون داشته باشند تا شاخص اهدای خون افزایش یابد و به نیاز پاسخ داده شود. از روستا بدش بیاید
که در
وی ادامه داد: در حال حاضر با فرارسیدن فصل سرما تعداد مراجعین به مراکز انتقال خون در کشور کاهش یافته که این امر باعث کاهش دریافتی از استان ها می شود و نمی توانیم تمام نیازهای مردم را پوشش دهیم. این در حالی است که بیماران تالاسمی که از نقاط مختلف برای دریافت خون می آیند باید درد سفر را تحمل کنند و از این بیماری رنج ببرند.
که در
رئیس اداره کل انتقال خون استان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 51 هزار و 979 واحد خون در استان اهدا شده است، گفت: از مجموع 131 هزار و 131 واحد خون، 45 نفر مرد و سه هزار و 148 واحد زن هستند.
که در
وی با بیان اینکه با اهدای مستمر خون در فواصل زمانی استاندارد علاوه بر دریافت سلامتی از سایر بیماری ها نیز در امان هستید، افزود: این میزان اهدای خون حدود 60 درصد نیاز استان را پوشش می دهد.
که در
عباسی با اشاره به اینکه در این مدت 65 هزار و 15 نفر در اقصی نقاط استان به مراکز و پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده اند، ادامه داد: میانگین مصرف ماهانه استان 15 هزار و 561 واحد خون و فرآورده های خونی است.
که در
وی با بیان اینکه کمبود خون لازم در استان توسط پایگاه های خاصی در کشور تامین می شود، گفت: در این زمینه تاکنون 47 هزار و 56 واحد خون دریافت کرده ایم.
که در
سرپرست اداره کل انتقال خون استان با بیان اینکه بیشترین واحدهای خونی مورد نیاز از شهرستان های سمنان، بوینور، زنجان و بیرجند بوده است، افزود: استان مناسب نیست.
که در
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید