افزایش سفرهای دریایی در نوروز باعث کاهش اهدای خون شد/ تنها 5000 ملوان در سال 1400 موفق به اهدای خون شدند.


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818148

عبدالصبور شهلی به لزوم اهدای خون در ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خون قابل قبول نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالصبور شهلی رئیس سازمان انتقال خون و انتقال خون سراوان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: به دلیل تصادفات جاده ای مصرف خون افزایش یافته و به دلیل تعطیلات و سفر شهروندان به نوروز، خون کاهش می یابد.

وی افزود: بعد از نوروز ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم که در این ماه شاهد کاهش تعداد اهداکنندگان خون به مراکز و پایگاه های انتقال خون خواهیم بود و به همین دلیل ذخایر خون در این ایام کاهش می یابد.

رئیس سازمان انتقال خون و فرآورده های خونی سراوان ادامه داد: خونگیری در این منطقه در سه روز آخر هفته و در ماه مبارک رمضان بعد از افطار به نفع شهروندان انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته بیش از 6 هزار نفر به واحد انتقال خون سراوان مراجعه کردند که از این تعداد حدود 5 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سایر گروه های خونی به گروه خونی مثبت و منفی بیشتری نیاز دارند، تصریح کرد: تقریباً 8000 واحد خون تامین شد. یک و نیم برابر بیشتر از خون اهدایی شهروندان سایر استان های کشور.

رئیس سازمان انتقال خون و فرآورده های خونی سراوان گفت: از شهروندان نوع دوست درخواست شده است برای اهدای خون به بیماران نیازمند به سازمان انتقال خون مراجعه کنند چرا که با توجه به عید نوروز و ماه مبارک رمضان کاهش ذخایر خون باعث شده است. رنج بیماران را دوچندان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید