50 بیمار در استان قزوین در انتظار پیوند عضو هستند/ کاهش آمار اهدای عضو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید مظفری در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ وی با اشاره به وضعیت اهدای عضو در استان قزوین گفت: از فروردین ماه امسال روند رضایتمندی با سرعت بیشتری در حال انجام است بنابراین پیش بینی می شود شاخص اهدای عضو در استان افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال 1399 اعضای 6 بیمار مبتلا به مرگ مغزی در استان قزوین اهدا شد، افزود: 11 مورد اهدای عضو تا دی ماه امسال تایید شد، اما به دلیل تعدادی از مرگ های مغزی مبتلا به بیماری های عروق کرونر قلب و قلب و… بر اساس لیست انتظار 7 عضو متصل می شوند.

50 نفر منتظر پیوند عضو هستند
مدیرعامل انجمن اهدای عضو در قزوین 50 نفر در نوبت برای عضو پیوندی استان برشمرد و گفت: 32 مورد مرگ مغزی در سال 98 در قزوین به ثبت رسیده که 12 مورد منجر به پیوند شده است.

وی با بیان اینکه خانواده های اهداکننده عضو می توانند بهترین سفیر برای ترویج این خیر باشند، ادامه داد: قهرمانان واقعی اهدای عضو کسانی هستند که در این شرایط سخت بهترین تصمیم را می گیرند و با انجام کارهای خیر جان 8 نفر دیگر را نجات می دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: بستر اجتماعی بسیار خوبی برای پذیرش فرهنگ اهدای عضو در استان قزوین وجود دارد و امیدواریم با همکاری دستگاه های مناسب تری مانند صدا و سیما، استانداری، آموزش و پرورش، علوم پزشکی، شهرداری و شورای شهر و شهرداری و شورای شهر و… این فرهنگ مقدس را رسانه ای کنید «در جامعه نهادینه شوید.

مظفری گفت: یکی از مهمترین فعالیت های انجمن اهدای عضو فرهنگ سازی اهدای عضو است و استفاده از اعضای بدن فرد مبتلا به مرگ مغزی بهترین، سالم ترین و ارزان ترین راه پیوند است.

کرونا فرصت اهدای اعضای بدن را از دست داد

وی تصریح کرد: انجمن اهدای عضو شعبه قزوین با کمک و کمک سفیران داوطلب موفق شد در اجرای برنامه های مختلف از جمله برگزاری غرفه های متعدد در سطح شهرستان و صدور بیش از 5000 کارت عضو، رتبه برتر کشور را کسب کند. اهداء. .

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان قزوین اذعان داشت: تشکیل کمیته های تخصصی انجمن ترویج فرهنگ اهدای عضو با حضور هنرمندان، ورزشکاران کشوری، معلمان و اساتید دانشگاه و کلیه علاقمندان به این فعالیت به عنوان سفیران تولید کننده فرهنگی. و محتوای علمی و انتشار آن به عموم مردم نقش مهمی در ترویج این فرهنگ دارد.

مظفری گفت: پخش برنامه های مرتبط از صدا و سیما و رسانه های خبری، انعقاد تفاهم نامه همکاری با تعدادی از دستگاه های مرتبط با فضای شهری از طریق نصب بدنه و میدان تیر، دیدار با مدیران ارشد استانی و فعالان فرهنگی و اجتماعی، خودگردان احترام -اهدای خانواده ها اهدای اعضا و مصاحبه خبری با آنها و تهیه بسته خبری و راه اندازی کانال ارتباطی در فضای مجازی از جمله فعالیت های این انجمن است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای انجام پیوند عضو، فردی که جسدش اهدا می‌شود باید علاوه بر بیماری‌های عفونی، از نظر عفونت نیز معاینه شود.

این مسئول ادامه داد: پیوند اعضای برخی افراد پس از آسیب مغزی و بیماری عروق کرونر قلب به دلیل انتقال به بیمارستان متوقف شد و تاج گذاری مانع از پیوند اعضای این افراد شد.
مظفری یادآور شد: انجمن اهدای عضو در کشور پس از فتوای امام خمینی (ره) در سال 1368 و سایر مراجع انجمن اهدای عضو ایران در سال 1391 آغاز به کار کرد. این موضوع به منظور حمایت از وضعیت بیماران در انتظار پیوند اعضا و ترویج فرهنگ مقدس اهدای عضو در استان قزوین به صورت رسمی در سال 1388 راه اندازی شد.

پل ارتباطی № 3432 برای کسانی که مایل به اهدای عضو هستند

وی گفت: در حال حاضر با کمک سفیران انجمن و تیم پیوند در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در تلاش هستیم تا فرهنگ اهدای عضو را در استان بیش از پیش به رسمیت بشناسیم تا بتوانیم اهدای عضو را به خانواده هایی که اهدا می کنند اهدا کنیم. عزیزان خود را به دلیل مرگ مغزی از دست داده اند. «این کار را به موقع و با سرعت بهتر انجام دهید.

این مسئول گفت: اهدای عضو یک موضوع علمی، فرهنگی و اجتماعی است و انجمن های علمی به تنهایی قادر به ترویج این فرهنگ نیستند و نیازمند مشارکت مردمی هستند.

مظفری اذعان داشت: توصیه می‌کنم برای جان خود و دیگران ارزش قائل شویم و با همدلی و تشویق به عنوان یک وظیفه و یک کار خیر سعی در ترویج این فرهنگ مهم داشته باشیم و کمک کنیم که هیچ بیماری بر دوش مسئولان میزبان نباشد. “

وی در پایان گفت: افرادی که قصد عضویت در انجمن اهدای عضو ایران را دارند می توانند برای ثبت نام کد ملی خود را به شماره ۳۴۳۲ ارسال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید