50 هزار نفر در استان قزوین کارت اهدای عضو دارند

وی مسمومیت های شدید و تروما را از عوامل اصلی مرگ مغزی عنوان کرد و افزود: هر مرکز درمانی یک تیم شناسایی مرگ مغزی و یک هماهنگ کننده در سراسر استان دارد که اقدامات نهایی برای این اتفاق را تایید می کند.

رئیس گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در صورت آگاهی از بیماری زیر پنج احتمال مرگ مغزی وجود دارد و تیم تایید با انجام معاینات بالینی و در نهایت تیم رضایت این موضوع را بررسی و تایید می کند. کسب و کار خود را شروع کنید

ابراهیمی اذعان داشت: موارد مرگ مغزی در استان قزوین به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می شود اما با تجهیز امکانات اصلی و تیم های تخصصی پیوند برخی اعضا در بیمارستان استان مشاوره انجام می شود.

وی گفت: اگر فردی کارت اهدا داشته باشد، موفقیت تیم رضایت خانواده بیشتر می شود.

رئیس گروه پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در سال 99، 6 مورد پیوند عضو در استان داشتیم که این تعداد با 1400 مورد به 11 مورد افزایش یافت که بالاتر از استاندارد کشوری است.

ابراهیمی گفت: بر اساس آخرین آمار بیمارستان امام خمینی (ره) 135 نفر در انتظار پیوند کلیه، 12 نفر در انتظار پیوند قلب و 10 نفر در انتظار پیوند کبد هستند.

وی میانگین سنی اهداکنندگان عضو در استان را 40 سال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر در استان دارای کارت اهدای عضو هستند که با توجه به جمعیت، رضایت بخش نیست و انتظار می رود رسانه ها نسبت به فواید این امر خداپسندانه آگاه شوند. .

سرپرست واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: مردم می توانند با یکی از روش های ثبت نام به آدرس www.ehda .center و یا ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره 3432 نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید