روزه مانعی برای اهدای خون نیست/ 3600 بیمار تالاسمی در انتظار کمک هستند


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820527

بحران در روند تامین خون سیستان و بلوچستان؛

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 3 هزار و 600 بیمار تالاسمی در استان مصرف کننده دائمی خون هستند، گفت: این بیماران در هر شرایطی به خون نیاز دارند و معلوم نیست بیماری آنها بسته است یا بسته.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا عباسی در گفت و گو با عصرهامون خون را یکی از موارد حیاتی برای بقای زندگی انسان ها به ویژه بیماران و مجروحان دانست و گفت: طبیعتا دوران خاصی را سپری می کنیم که تاج اوج است. ، ماه رمضان با یکدیگر تداخل دارند که تا به حال در چنین دوره ای سابقه نداشته است که منجر به کاهش مشتریان و ذخایر خون شده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود کاهش اهدای خون، مصرف خون و فرآورده های خونی همچنان به قوت خود باقی است، گفت: افراد در این شرایط باید به برادران و خواهران خود کمک کنند زیرا خون تولید نمی شود و راه حل دوم تامین آن است.

این مسئول افزود: اگر اهداکنندگان نذر اهدای خون دارند، آن را به شب قدر موکول نکنند و در دو هفته اول ماه مبارک رمضان که نیاز به خون بیشتری است، این عمل خداپسندانه را انجام دهند و وفاداری خود را با این امر نشان دهند. حضور در عرصه اهدای خون
.
به گفته وی؛ مراکز و پایگاه های انتقال خون سراسر استان در ماه مبارک رمضان تا ساعت 24 دایر است تا مشتریان پس از افطار اقدام به اهدای خون کنند. ضمن اینکه اهدای خون گرسنگی را از بین نمی برد و افراد گرسنه می توانند در ساعات اولیه روز با مراجعه به مراکز اهدای خون در روستاها، خون خود را با صرف صبحانه مناسب همراه با مایعات فراوان به بیماران نیازمند اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: طبق نظر کارشناسان سه تا چهار ساعت بعد از سحر و دو تا سه ساعت بعد از افطار مردم می توانند خون اهدا کنند و در این عید الهی فضیلت ماه مبارک رمضان به خوبی شادی می شود. اهدا خیریه است و هر واحد خون جان سه بیمار را نجات می دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آمار بیماران تالاسمی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در سیستان و بلوچستان 3600 بیمار تالاسمی وجود دارد که هر 2 هفته یکبار نیاز به تزریق خون دارند و از آنجایی که اکثر بیماران تالاسمی کشور در این استان هستند. ، بیشترین خون دریافتی صرف این دسته از افراد می شود.

عباسی تاکید کرد: تاکنون نگذاشته ایم که عدم اهدای خون رنج بیماران را دوچندان کند و از استان های خاصی خون رسانی کرده ایم؛ اما این امر مستلزم تلاش مردم و رسیدن به خودکفایی در این زمینه است. نیاز به همکاری رسانه ها و رسانه ها دارد.

وی با اشاره به اینکه نیاز مبرم به همه گروه های خونی وجود دارد، گفت: ذخایر خون سیستان و بلوچستان تا سه روز دیگر می تواند باشد، ما این کمبود استان های خاص را تامین می کنیم، اما مردم باید. استان سعی کرد مقاومت کند. پای خود و با مشارکت هر چه بیشتر در امر خداپسندانه اهدای خون به خودکفایی برسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید