کاهش خون در بهار 1401 نگران کننده است/ 460 بیمار مبتلا به تالاسمی در چابهار منتظر اهداکنندگان هستند.


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818021

عبدالرزاق صابری، مدیرعامل سازمان انتقال خون چابهار گفت: تعطیلات نوروزی و بیماری کرونا دو عامل اصلی در کاهش مراجعات مردمی به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرزاق صابری در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: در ایام نوروز و ایام نوروز با توجه به سفر به نوروز و فعالیت های مردمی و همچنین شیوع بیماری عروق کرونر، تعداد اهدای خون در این شهرستان افزایش یافته است. کشور پست است و شهر چابهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در چابهار، افزود: نیاز روزانه بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان حدود 40 واحد است، این در حالی است که در ایام نوروز به طور متوسط ​​روزانه تنها 6 نمونه خون گرفته می شد؛ این در حالی است که در این ایام نوروز به طور میانگین روزانه 6 نمونه خون گرفته می شد. و نیاز به خون و فرآورده های آن توسط مرکز استان تامین می شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه نیاز مبرم به همه گروه های خونی وجود دارد، گفت: میزان نیاز به گروه های خونی غیرقابل پیش بینی است و هیچ حادثه ای گزارش نمی شود و سازمان انتقال خون باید آمادگی کامل و توانمندی برای درمان بیماران از همه گروه های خونی داشته باشد. “خون

وی گفت: اهدای خون مشکلی برای اهداکنندگان ندارد. اهداکنندگان خون یکی از سالم ترین افراد جامعه هستند، از نظر علمی ثابت شده است که کاهش سطح خون، خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. و تأثیر روانی مثبتی بر اهداکننده دارد.

به گفته صابری، هستند اهداکنندگانی با بیش از پنجاه سال سابقه اهدایی که خداپسندانه به اهدای خون ادامه می دهند و مشکلی ندارند.

وی در خصوص شرایط اهدای خون گفت: افراد باید بین 18 تا 60 سال سن داشته باشند و وزن آنها بالای 50 کیلوگرم باشد. همچنین پس از ثبت نام اهداکننده، توسط پزشک معاینه می شود تا در صورت تایید پزشک، نمونه خون بگیرد و در صورت عدم احراز شرایط اهدای خون، از اهدای خون رها می شود و موارد لازم را دریافت می کند. توصیه یک پزشک

مدیرعامل سازمان انتقال خون چابهار ادامه داد: انتقال خون مرکزی این شهرستان در خیابان امداد روبروی بیمارستان امام علی (ع) واقع شده است و نوروز رویا همه روزه از ساعت 7 تا 13:30 پذیرای اهداکنندگان خون است.

صابری خاطرنشان کرد: 640 کودک تالاسمی در چابهار وجود دارد که هر 15 روز یک واحد خون نیاز دارند و این بار مسئولیت ما بسیار سنگین است، لذا از همه می خواهیم بیش از گذشته در امر اهدای خون خداپسندانه مشارکت داشته باشند. و به این کودکان بی گناه و دیگر بیماران نیازمند کمک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید