خون رسانی در اصفهان 3 روز است / 3 درصد اهداکنندگان خون خانم هستند


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808732

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان:

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: خون رسانی به استان اصفهان سه روزه است و در شرایط مساعد خون رسانی به استان باید بیش از هفت روز باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ لطفعلی جعفری گفت: خون رسانی به اصفهان سه روزه است و در شرایط بهینه باید خون رسانی به استان بالای هفت روز باشد تا بتوانیم استانداردهای خون رسانی به مراکز درمانی را رعایت کنیم، اما اکنون در وضعیت شکننده ای قرار داریم.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم از خیرین دعوت می کنیم به مراکز اهدای خون و درمان بیماران و نیازمندان مراجعه کنند. خون و فرآورده های خونی در طول سال در این ماه آخر سال کمک کرد تا بتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی باشیم.

جعفری بیان کرد: از بانوان اصفهانی می خواهیم در حرکت های مختلفی که در مناسبت های مختلف به بانوان داده می شود شرکت کنند و همانطور که در مجالس و مراسم مختلف پیشگام و فعال هستند در موضوع اهدای خون نیز بدرخشند و قدم بردارند.

وی افزود: بر اساس آمار 97 درصد اهداکنندگان خون مرد و تنها 3 درصد زن هستند، لذا از بانوان می خواهیم در اهدای خون کوشا بوده و به طور مرتب خون اهدا کنند و نگران سلامتی نباشند چرا که در این مراکز پروتکل های بهداشتی رعایت می شود. به طور کامل رعایت می شود، محیط استریل می شود، کارکنان پروتکل های بهداشتی را برای مددجویان رعایت می کنند و فاصله اجتماعی بین مراجعین رعایت می شود.

جعفری گفت: همچنین قبل از اهدای خون با بیماران مشاوره و معاینه خواهد شد. اگر مشکلی در این مرحله وجود داشته باشد، خونریزی وجود ندارد، اما آزمایش هموگلوبین و سپس آزمایش، اگر مشکلی وجود نداشته باشد، خون گیری می شود.

لطفعلی جعفری با اشاره به اسکن های اخیر توسط پایگاه انتقال خون، اذعان داشت: استقبال خوبی از مردم صورت گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: آقایان می توانند 4 بار در سال یعنی. هر سه ماه یک بار و زنان می توانند سالی سه بار خون اهدا کنند، یعنی. هر چهار ماه یک بار خون خود را اهدا کنند

وی گفت: با توجه به اینکه فردا ولادت حضرت علی (ع) و روز انسان است ضمن تبریک عرض می کنم مرکز جامع خیرین خواجو در نوبت صبح از ساعت 8 صبح تا 13 آماده خونگیری از مشتریان است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید