بیماران نیازمند منتظر اهداکنندگان خون هستند


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898899

به دلیل قرار گرفتن شهرک هش در محور حیاتی سیستان و بلوچستان و تصادفات جاده ای، بیماران زنان و زایمان و بیماران تالاسمی این شهرستان با کمبود منابع خونی مواجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سیستان و بلوچستان به دلیل تعداد زیاد بیماران تالاسمی همیشه به خون نیاز دارد و خون یکی از مهمترین موارد برای بیماران تالاسمی است.


کم خونی یکی از دغدغه های همیشگی سیستان و بلوچستان است چرا که این استان علاوه بر پیشرو بودن در تعداد مبتلایان به تالاسمی، با مشکل تصادفات جاده ای و نیاز به خون مصدومان نیز مواجه است. خطر


این در حالی است که ذخایر خون شهر هش به دلیل نیاز و مصرف بالای خون در مراکز درمانی و همچنین کاهش آمار اهدای خون با کاهش مواجه شده و بیماران نیازمند اهدای فوری خون در مراکز انتقال خون هستند.


صبرا ترشابی رئیس انتقال خون شهرستان هش در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به مراجعه بیماران از روستاها و شهرهای همجوار این شهرستان، انتقال خون هش با کمبود ذخایر خون مواجه است.


وی با گلایه از عدم مراجعه شهروندان برای اهدای خون، افزود: سازمان انتقال خون هش دو روز در هفته یکشنبه و سه شنبه آماده خونگیری از اهداکنندگان است. شهروندان بسیار کمی هستند.


رئیس سازمان انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون نقش حساس و حیاتی دارد، خاطرنشان کرد: کارکنان باید نسبت به تخصیص و ساخت مکان مناسب اقدام کنند تا در تمام روزهای هفته شاهد خدمات رسانی به بیماران باشیم. .


ترشابی در پایان خواستار تعامل و همکاری بین دانشمندان، مسئولان و مردم شد و گفت: نقش دانشمندان در تشویق مردم به اهدای خون انکارناپذیر است و می توانند از تریبونی که در اختیار دارند برای این امر خداپسندانه مردم و مسئولان را دعوت کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید