بیماران سرطانی با درد و کمبود تجهیزات دست و پنجه نرم می کنند/ بیماران سرطانی نیازمند توجه خیران هستند


زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821121

در بازدید از این کلینیک، انجمن حمایت از بیماران ذکر شد.

روح الله سلگی با اشاره به اینکه مازندران به کمک خیرین نیاز دارد و کشور ظرفیت خوبی برای کمک به استان دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا خیرین را متحد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ روح الله سلگی صبح امروز در بازدید از کلینیک انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل گفت: یاور باشید.
وی با بیان اینکه آرین می تواند الگوی خوبی در کشور باشد، افزود: با دعوت از جمعی از خیرین استان برای افزایش ظرفیت، موانع را در اسرع وقت برطرف خواهیم کرد.
معاون استاندار مازندران گفت: مواردی که در جلسه مطرح شد و مهمترین آنها بحث واگذاری زمین است که هفته آینده با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مدیرکل منابع طبیعی استان جلسه ای برگزار خواهیم کرد. در کلینیک آرین
وی با اشاره به اینکه مازندران نیاز به کمک خیرین دارد و فرصت های خوبی در کشور برای کمک به استان دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا خیرین را با هم متحد کنیم.
سلگی با تاکید بر اینکه موارد مطرح شده در مجموعه آرین برطرف می شود، گفت: دستگاه های اجرایی باید با خیرین همکاری کنند تا بتوانند با هم افزایی مناسب به مردم خدمات ارائه کنند.
محسن آسوری، مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین نیز گفت: این انجمن به یاد مرحوم آرین مسقط آملی، بیمار جوان سرطانی، با همت خانواده ایشان در سال 90 و با همت خیران راه اندازی شد. در سال 1371 اولین مرکز و کلینیک شیمی درمانی «تخصصی و فوق تخصصی.
وی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و 737 پرونده خدمات ویژه بیماران سرطانی تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر هزار و 300 مورد فعال است.
آرین مدیرعامل انجمن سرطان گفت: حمایت از مشتری حمایت درمانی، معیشتی و روانی است.
وی سایر خدمات آرین را بسته های معیشتی خواند و گفت: ماهانه 250 سبد، هر سبد 700 هزار تن ارائه می شود و نیازهای اولیه مانند گوشت، برنج و مرغ و بعضا بسته های معیشتی را دارد. سایرین اضافه خواهند شد.
آسوری ادامه داد: وام های کم بهره نیز برای مصارف غیرپزشکی در نظر گرفته شده و تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه اکسیژن ساز، تخت و … نیز برای خانواده های نیازمند در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه با تفاهم نامه هلال احمر داروها از داروخانه تحویل می شود، خاطرنشان کرد: با کمک هلال احمر داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی و داروهای بیماران خاص به راحتی در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
مدیرعامل انجمن بیماران سرطانی آرین با بیان اینکه ماهانه بیش از 6000 بیمار به کلینیک آرین مراجعه می کنند، افزود: با وجود کمبود فضای فیزیکی و محدودیت هایی که با آن مواجه هستیم، بیماران از سراسر استان به این کلینیک مراجعه می کنند.
وی افزود: از سال 94 فضای فیزیکی بزرگتر به عنوان کلینیک ویژه مورد استفاده قرار گرفت و 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما از سال 97 به دلیل محدودیت بودجه متوقف شد که قرار است مرکز جامع تصویربرداری و تشخیص زودهنگام باشد. مرکز “نمایش شهر.
آسوری به راه اندازی مرکز تشخیص سرطان برای همه کشورها اشاره کرد و افزود: برنامه بلندمدت این است که در ورودی آمل به محور هراز مرکز تشخیص سرطان برای همه کشورها فراهم شود که درگیر کارهای اداری و این زمین است. می تواند به راحتی بیماران و جذب اهداکنندگان موثر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید