عشایر خراسان جنوبی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840022

سرهنگ نجف پور گفت: عشایر خراسان جنوبی با مشکلاتی چون کمبود آب شرب و دام، کمبود راه، کمبود علوفه و مواد اولیه دام، فقر شدید مراتع، خرید نامناسب دام و عدم حمایت از صنایع دستی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به روایت कاورستانسرهنگ حسن نجف پور امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: جمهوری اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای عشایر ارزش قائل است و به عنوان یکی از برجسته ترین اقشار کشور شناخته می شود.

مسئول بسیج عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر خراسان جنوبی همواره در کار انقلاب اسلامی مشارکت داشته اند، افزود: عشایر خراسان جنوبی در تمامی مراسمات ملی و مذهبی حضور یافتند و نماینده 72 شهید محجبه انقلاب اسلامی بودند. “.

وی همچنین گفت: خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است که 9 درصد جمعیت 72 هزار نفری استان و بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و سنگین، حدود 35 درصد پروتئین و 25 درصد استان را شامل می شود.

سرهنگ نجف پور با بیان اینکه عشایر استان نقش موثری در تامین امنیت و مرزبندی دارند، گفت: عشایر زیادی در استان به پایگاه های مقاومت بسیج پیوسته و در فعالیت های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و محرومیت زدایی ایفای نقش می کنند. انجام دادن.

مسئول بسیج عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: حدود 80 درصد جمعیت عشایری استان در مناطق مرزی و 20 درصد در حاشیه کویر فعال بوده و همواره در کنار مرزبانان و سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند. مانند).

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در 44 سال گذشته خدمات ارزنده زیادی به عشایر ارائه کرده است، افزود: استفاده از آب، گاز، برق، جاده، آموزش و … از برکات انقلاب اسلامی است.»

سرهنگ نجف پور با بیان اینکه عشایر خراسان جنوبی به دلیل تغییر اقلیم با مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: عشایر خراسان جنوبی با مشکلاتی از جمله کمبود آب شرب و دام، نامناسب بودن جاده، کمبود علوفه و منابع دامی، فقر مراتع گسترده، دام های ضعیف و عدم حمایت از صنایع دستی با مشکل مواجه هستند.

مسئول بسیج عشایر خراسان جنوبی در خصوص اقدامات سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در سال 1400 در کمک به عشایر خراسان جنوبی گفت: دام و طیور، احداث آبرسانی و تامین آب. تسهیلات ایجاد اشتغال 6 میلیارد تومانی و اعزام گروه های جهادی برای کمک به عشایر استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید