20 هزار روستایی با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند/ مشکلات آبیاری در جنگل رشتار ادامه دارد


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1856266

همزمان با فصل تابستان و شروع گرما، معضل بی آبی و کم آبی هر ساله مورد بازدید منازل 18 روستای بالای 20 هزار نفر در منطقه جنگلی رشتار قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; همزمان با فصل تابستان و شروع گرما، معضل بی آبی و کم آبی هر ساله در منازل 18 روستای بیش از 20 هزار نفر در منطقه جنگلی رشتار رخ می دهد.

در سال جاری پس از تماس ها و ارتباطات مکرر اهالی روستاهای جنگلی به ویژه روستاهای پایین دست از جمله روستاهای دوچاهی، علی نگی، سفلی، چاهشورک، بندازبک و… از نزدیک وضعیت آب شرب منطقه مورد بررسی قرار گرفت. مردم این روستاها با مردم در مورد مشکلات صحبت کردیم.


فرسودگی شبکه و ترکیدگی مکرر لوله های آب در بخش جنگل

محمدی یکی از اهالی روستای چاه شورک از توابع بخش جنگلی با تاکید بر افت فشار آب در آن روستا به خبرنگار ما گفت: افت آب و فشار در تابستان و گرمای این روزها.


ae9dea1b 72e5 4501 8999 44a9b30e2bad خبر خاکستری

علیرضایی یکی دیگر از اهالی این روستا نیز با اشاره به قطعی شدن فشار آب در این روستا از مدت ها پیش بیان کرد: علاوه بر افت واضح و جدی فشار آب، مشکلات دیگری نیز پیش روی مردم قرار دارد که از جمله آنها می توان به سلامت اکثر مردم اشاره کرد. مردم روستا با توجه به کشاورزی و دامپروری با وجود گرمای هوا و کمبود آب استحمام دچار مشکلات بهداشتی و بیماری های پوستی شده اند.


شیرهای آب غار، شیرهای حیاط خلوت / فاضلاب لوله های غیر شرب و مصرفی هستند.

یکی از اهالی روستا به نام دوچای جنگل به تامین آب از دریاچه های ذخیره و چاه های کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: تقریباً هیچ خانه ای در روستا نیست که سطلی برای جمع آوری آب نداشته باشد که همان آب باقی مانده از لوله ها است. ” برای نوشیدن.

یک بانوی خانه دار اهل روستای علی نگی جنگل درباره مشکل کم آبی در این روستا گفت: مشکلات میزبان و بهداشت برای اهالی روستا غیرممکن است، در صورت کمبود آب امکان شستن لباس و شستن پهلوها وجود ندارد. برای ساکنین به خصوص کودکان که به وضوح در کودکان از جمله بیماری های پوستی و گرمازدگی و غیره دیده می شود. به دلیل کم آبی

کمبود آب مورد نیاز برای پرورش دام و فروش دام توسط کشاورزان

زن و مرد سالخورده ساکن روستای علی نگی به مشکلات اهالی روستا در زمینه آب شرب اشاره کرد و در این خصوص گفت: امروز جدای از مشکلات نظافتی، به عنوان یک مسلمان، آبی برای شستشو وجود ندارد. و استحمام برای ساکنین و آب راکد غیر قابل استفاده است، احشام دهقانان ناپدید می شوند و اکثر اهالی کاهش یافته و دام های خود را می فروشند.

93bfb72a 7b49 4506 9b16 b45ab1685151 خبر خاکستری


مهمترین دلیل کمبود آب در جنگل مشکل فرسایش شبکه است

حسین باهوش فرماندار رشتار در خصوص مشکلات آب روستاهای جنگلی شهرستان گفت: مهمترین مشکل آب در شهرستان زیرساخت های موجود است. امروز به این شکل مشکل کم آبی نداریم. ترکیدگی لوله ها و تلفات آب بسیار زیاد است، ما باید زیرساخت شبکه را تغییر دهیم، چیزی که حدود 40 سال پیش بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند فرهنگ سازی صحیح در مدیریت مصرف هستیم، افزود: باید به سمت آموزش فرهنگ استفاده صحیح از آب و برق به خانواده ها و در عین حال بهبود زیرساخت ها حرکت کنیم.

باوش با اشاره به جفای مجدانه شهرستان استان بر سر مشکل آب گفت: همه ما باید در بحث مصرف و الگوی بهینه، مصرف صحیح آب شرب در محدوده جنگلی با پیگیری مجدانه آب از منابع طبیعی را به یاد داشته باشیم. روستایی «قدس در 20 روز گرفته شد، امروز علت مشکل آب گرمای بیش از حد و عدم استفاده صحیح از آب است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید