شهرستان چگانی با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کند/ لزوم مدیریت منابع آب توسط مسئولان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، کمبود آب ناشی از تغییر اقلیم و الگوی بارندگی، مناطق شهری و روستایی را با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه کرده است تا جایی که بسیاری از روستاییان مجبور به ترک کشور شده اند که این امر نیز به نوبه خود دچار مشکل شدیدی شده است. تأثیر بر تولید، فرهنگی و اجتماعی بود.

مردم شهرستان چگانی از این معضل بی بهره بوده و در روستاهای شوراب، تل، کوماس و… از بی آبی و بحران آب شرب رنج می برند و علاوه بر مصرف آب شرب، برای مصارف دیگری از جمله . حمام کردن و غیره

با مدیریت بهینه منابع آبی و تغییر الگوی مصرف در لرستان می توان از بحران کم آبی خارج شد و این امر مستلزم تلاش فراوان مسئولان برای احداث سدهای لازم و صرفه جویی در مصرف آب مردم است.


41338aed 100d 4687 b695 cfe6468db788 خبر خاکستری


مردم از بحران کم آبی رنج می برند

محمد یکی از اهالی روستاهای چگانی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: کمبود آب به حدی است که برای شستن ظروف، لباس و … باید به رودخانه ای که از روستا دور است برویم. بیرون بردن .

مرتضی یکی دیگر از اهالی روستاهای چگانی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که در روستاهایی که با مشکل آب مواجه هستیم گاهی برخی خانوارها سعی می کنند باغات خود را با آب شرب آبیاری کنند.


آب شرب چگانی با 34 حلقه چاه

حمید زینی وند رئیس آبفای چگانی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به کاهش بارندگی در سال های اخیر گفت: شهروندان مصرف بهینه آب شرب را داشته باشند و نسبت به هدر رفت آب حساس باشند.

وی افزود: 3 هزار و 800 نفر تحت پوشش این شرکت هستند که نسبت جبران خسارت روستاهای این شهرستان بالای 85 درصد است.

رئیس اداره آبفای چگانی گفت: آب شرب شهرستان از 34 حلقه چاه و 4 چشمه تامین می شود و علاوه بر تامین آب شرب ساکنان شهر چگانی، تامین آب نزدیک به ده روستا را نیز بر عهده داریم. در بخش عادی پلدختر.


51ccf78d 0c3d 4d7c 8827 9aa154f30aab خبر خاکستری

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرا اظهار داشت: پروژه آبرسانی روستاهای گندابه، قاسمعلی، مشگر و چاه چراغ، احداث مخزن 200 متر مکعبی در روستای چم خوشه، حفر و تجهیز دو حلقه چاه در روستاهای خطیرا، چم و داود است. در حال حاضر در حال انجام و مطالعات طرح آبرسانی روستای نرگسه نیز در حال انجام است.

زینی وند با اشاره به اهمیت حفظ سلامت مردم و کنترل کیفیت آب مصرفی شهروندان گفت: در اداره کنترل کیفی 114 مخزن ذخیره آب شرب شهر و روستا شستشو و ضدعفونی شده و در این ارتباط 24 دستگاه کلردار جدید جهت ضدعفونی آب شرب شهر تعبیه شده و روستا نیز نصب شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب چگانی با اشاره به پایش و پایش مستمر کیفیت آب شرب گفت: نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب توسط کارشناسان محترم مرکز بهداشت شهرستان و کارکنان کنترل کیفی شرکت آب لرستان انجام می شود.


ضرورت توسعه و بازسازی تاسیسات روستایی

وی علت خسارات فراوان ناشی از فرسودگی تسهیلات را بیان کرد و گفت: با افزایش جمعیت در روستاها و فرسودگی تعدادی از امکانات، نیاز به توسعه و نوسازی برخی از این تاسیسات احساس می شود که در حال پیگیری است. مدیریت و همکاران

زینی وند بیان کرد: همشهریان محترم جهت مدیریت صحیح مصرف و صرفه جویی بهینه با پرداخت به موقع هزینه آب مصرفی این شرکت را در جهت بهبود خدمات رسانی به مشترکین محترم یاری نموده و در صورت مشاهده خط شکستگی و یا تخلف با سامانه 122 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید