ادامه رنج روستاهای چگانی به دلیل بی آبی/ تشنه ها در انتظار تلاش مسئولان


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893138

رنج مداوم روستاهای چگانی به دلیل کمبود آب مشکلاتی را برای مردم این منطقه به وجود آورده و نیازمند مداخله جدی مسئولان مربوطه برای رفع مشکل کم آبی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، امسال کمبود آب در مناطق گرمسیر استان لرستان به ویژه در شهرستان چگانی بسیار مشهود است به گونه ای که آب شرب برخی روستاها از آب انبارها تامین می شد.

اهالی برخی از روستاهای چگانی از شرایط کنونی و کمبود آب رنج می برند و روستای چمدان از جمله روستاهایی است که آب شرب ندارد.


بیماری های ناشی از کمبود آب

محمد یکی از اهالی روستای چمدان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: به دلیل خشکسالی آب چاه ما خشک شده و اکنون آب نداریم. هر سه روز یک بار یک تانکر آب برای ما می فرستند که برای همه روستاییان کافی نیست».

وی افزود: اگر بحران آب آبی ادامه پیدا کند مشکلاتی از جمله بروز برخی بیماری ها را به دنبال خواهد داشت.


98036641 66a1 4f63 9398 0dba9a98f1a0 خبر خاکستری


لزوم افزایش تانکرهای آب

زهرا یکی از اهالی روستای چمدان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: افراد ضعیف مانند کودکان و سالمندان طاقت گرما و کم آبی را ندارند. قبلاً وقتی آب در دسترس بود، از آب چاه استفاده می شد. به برخی از مسئولان پیشنهاد می کنم به محل زندگی ما سر بزنند، بیایید و ببینید در شرایط سختی هستیم.

وی افزود: با تانکر آب نمی توان بر این خشکسالی غلبه کرد، از مسئولان مربوطه تقاضا داریم تا عرضه تانکرهای آب را افزایش داده و مشکل خشکسالی این منطقه را حل کنند.


پیشرفت 90 درصدی حفاری در چگانی

افشین بازگیر در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: حفاری دو حلقه چاه آبرسانی به روستاهای مشکر، گندابه و چاچراغ به طول 4 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال با اعتبار 90 در حال انجام است. ٪ پیش رفتن.

وی افزود: پروژه انشعاب خط انتقال بین روستاهای شوراب، معدن گچ و مجتمع 4 روستای سرکانه با پیشرفت 50 درصدی آغاز می شود.

فرماندار چگانی گفت: اجرای 2 کیلومتر از خط انتقال مجتمع جریزبان با لوله فلزی و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال، احداث 11 مخزن آب و 2 مجتمع آبرسانی برای 13 روستا در بخش مرکزی یک. مجموعه پروژه های محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر 440 میلیارد ریال و اجرای آغاز حفاری 2 حلقه چاه آبرسانی مجتمع رمضان آباد و چم دان بخش شاهیوند در حال انجام است.

وی بیان کرد: تامین 3 دستگاه تانکر آب سیار برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب، راه اندازی پروژه شبکه آبرسانی روستای طفین با اعتبار 16 میلیارد ریال و ادامه پروژه خط انتقال 4 کیلومتری روستای قاسمعلی و بهسازی ایستگاه در حال انجام است و اجرای پست آبرسانی در

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید