تلاش دولت سیزدهم برای رفع تنش آبی در روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان/ 1500 روستای کسراخند از نعمت آب لوله کشی بهره مند شدند.


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883562

مشکلات آبرسانی در برخی روستاها پابرجاست و با پیگیری های مکرر صدای تشنه اهالی آن به گوش بسیاری از مسئولان رسید و رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت و مردم 1500 نفری روستای بیگ در بخشداری کسرکند پس از سالها انتظار برای اولین بار از آب سالم بهره مند شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهون، دسترسی به آب شرب یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع است و در صورت عدم توجه به حاشیه نشینی در شهرها و متروک شدن روستاها منجر می شود.

با وجود کمبود منابع مالی برای پروژه های عمرانی، تامین آب روستاها در سال های اخیر با افزایش سرمایه گذاری رشد قابل توجهی داشته است، اما تا رسیدن به شرایط ایده آل راه زیادی در پیش است.


تامین آب روستایی از زمان انقلاب اسلامی همواره یکی از دغدغه های اصلی دولت ها بوده است، اما بسیاری از روستاهای کشور به شبکه آب متصل نیستند و این یکی از دلایل عقب ماندگی برخی روستاها و مناطق فقیرنشین است.

آبرسانی روستایی یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم است که مورد توجه جدی قرار گرفته است و میزان آب روستایی و جمعیت ذی نفع باید در پایان دولت سیزدهم به 90 درصد برسد.

عمده محرومیت از دسترسی به شبکه توزیع آب مربوط به سیستان و بلوچستان است که به دلیل کاهش بارندگی و میزان ذخایر آب در وضعیت نامناسبی قرار دارد و تامین آب اصلی این استان از طریق آبیاری و آب سیار است. عرضه، و تعداد زیادی از روستاها مسکونی است. به دلیل کمبود امکانات، گاهی کیلومترها را برای تامین آب طی می کنند.


مشکلات آبرسانی در برخی روستاها همچنان وجود دارد و حتی در بسیاری از نقاط با آبرسانی سیار کاهش یافت، اما با پیگیری های مکرر صدای تشنه اهالی آن به گوش بسیاری از مسئولان رسید و رفع این مشکل بر سر زبان ها افتاد. دستور کار و مردم روستا پس از سال ها انتظار، برای اولین بار 1500 نفر از مردم باغ از آب سالم بهره مند شدند.



1500 روستایی از آبرسانی بهره مند شدند


مرتضی سایگانی فرماندار کسراخند برای اولین بار از بهره مندی هزار و 500 نفر از مردم روستای باغ این شهرستان از آب لوله کشی خبر داد و گفت: با برگزاری جلسه ستاد آبرسانی جهاد کشاورزی و رفع مشکلات به صورت مستمر. و پایه هفتگی و اعمال حداکثر تعداد قطعنامه. این جلسات نتایج چشمگیر و قابل توجهی در سطح شهرستان داشته و این جلسات ادامه خواهد داشت.


وی افزود: تنش آبی چندین روستا به ویژه روستای هزار و 500 نفری باغ که تا کنون از نعمت لوله کشی آب سالم محروم بود، پس از سال ها با توان و تدبیر مسئولین شهرستان از این نعمت بهره مند شد و باعث شد مردم خوشحال


فرماندار کسرکند تصریح کرد: با توجه به پروژه در دست اجرا پل بزرگ حمیری، با تکمیل این پروژه که در دولت سیزدهم آغاز شد، دسترسی برای حدود 10 هزار نفر آسان می شود و مشکلی برای مردم این روستاها نخواهیم دید. در جریان طغیان رودخانه کاشو


وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری دانشمندان، معتمدین با مجموعه فرمانداری و شورای اداری این امر زمینه ای برای همکاری، بلوغ ظرفیت ها و توانمندی های بومی و محلی برای رشد و توسعه شهرستان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید