اتصال 300 روستای جنوب سیستان و بلوچستان به منابع آبی پایدار / بهره مندی 12 هزار روستای حاشیه نشین از نعمت آب شرب

ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795730

علیرضا قاسمی از اتصال 300 روستای جنوب استان به سد زیردان برای تامین آب آشامیدنی پایدار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون گفت: مجتمع های آبرسانی تلنگ، پلان و پیرسهراب، سد زیردان متصل است.

وی افزود: شاخص منفعت آب ایمن و پایدار چابهار و دشتیاری که در گذشته کمترین میزان در کشور بود، در کمتر از دو سال گذشته با برنامه ریزی و اقدام با جهش 42 و 21 درصدی همراه بود.

قاسمی افزود: شاخص دسترسی به آب در روستاهای چابهار از 23 درصد به 65 درصد و در دشتیاری در حوزه آب شرب از 19 درصد به بیش از 40 درصد و در حوزه آب بهداشتی بیش از 60 درصد رسیده است.

وی از احداث خط لوله آب سد زیردان از سه راهی پلیس راه به چابهار برای اتصال خط 9 کیلومتری آب شیرین کنن خبر داد و گفت: خط فرسوده آب با ظرفیت بیشتری به شهر چابهار منتقل می شود.

این مقام مسئول افزود: آب شیرین کن فاز 3 آب شیرین کن چابهار برای تامین بخشی از آب شرب شهرهای چابهار، روستاهای کنارک و مسیر به میزان 25 هزار مترمکعب در حال پیوستن به سرمایه گذار است.

12000 حاشیه نشین از نعمت آب شرب برخوردارند

قاسمی با اشاره به اقدامات آبفا برای حومه چابهار گفت: در راستای خدمت رسانی به مردم مستضعف منطقه 12 هزار نفری مرادآباد احداث و توسعه شبکه آب شرب به طول 12.5 کیلومتر انجام شده است. انجام شده. “

وی همچنین از آبرسانی 38 روستای 15 هزار نفری بخش مرکزی چابهار خبر داد و گفت: آغاز عملیات آبرسانی مجتمع پردیس سلیمان و وشنامه از طریق خط انتقال لاتیدان در مرحله انتخاب است. پیمانکار.

مدیرعامل شرکت ویک سیستان و بلوچستان اتصال خط انتقال دلگان هاها به مجتمع تلنگ، پلان و پیرسهراب را از دیگر اقدامات این شرکت دانست و افزود: بهره مندی 8 هزار و 500 نفر از ساکنان 25 روستای این روستا از آب شرب سالم حائز اهمیت است. . و او پایدار بود.

قاسمی افزود: فاز اول عملیات اجرایی خطوط انتقال مجتمع آبی تیسکوپان با بیش از 4 هزار نفر جمعیت از شهریور ماه سال جاری آغاز شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید