بیش از 2800 روستای فقیر در طرح جهاد آب آبرسانی شدند/ شاخص بهره مندی آب شرب روستایی به 72 درصد رسید


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918373

شرح آخرین وضعیت پروژه های بزرگ آبرسانی سیستان و بلوچستان توسط مدیرعامل آبفا:

علیرضا قاسمی گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی تاریخ سیستان و بلوچستان بیش از 2800 روستای بدون شبکه و یا دچار تنش آبی آبرسانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون، برآورد اولیه پروژه آبرسانی جهاد کشاورزی را 7 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: با تکمیل این پروژه، بهره مندی از آب شرب تامین شد. در مناطق روستایی این شاخص به بیش از 97 درصد خواهد رسید و جمعیت بیش از 780 هزار نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه دریای عمان به عنوان تنها منبع تامین آب پایدار، ظرفیت بی نظیری برای تامین بخشی از کمبود آب شرب این استان خشک و پهناور دارد، افزود: اجرای این طرح کلید استفاده از آب بود. صنعت در کشور اما امسال تامین آب صنعتی و شرب سیستان و بلوچستان به قانون تبدیل شد که حاصل تلاش استاندار، نمایندگان استان و تلاش فراوان دولت و مجلس برای حل مشکل آب است. کمبود سیستان و بلوچستان

این مسئول با اشاره به طرح پیمایش آبرسانی به هزار و 432 روستای این استان از سدها یا بستر غنی آب زیرزمینی در دشت ها، گفت: ارتقای سطح مصرف آب شرب ساکنان و رفع تنش آبی در منطقه روستاهای بالای 20 خانوار، مطالعات اجرای خطوط انتقال، ایستگاه های پمپاژ و تامین آب از منابع آب پایدار برای این تعداد روستا در دستور کار قرار گرفت که تاکنون مطالعات 924 روستا در قالب 12 مجتمع آبرسانی انجام شده است. تکمیل شد.

با توجه به او؛ جمعیت ذینفع این تعداد روستا بیش از 181 هزار نفر در 6 شهرستان استان است و اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات آبرسانی این روستاها 2100 میلیارد تومان است که قرار است بخشی از آن در قالب پیوستن به طرح ملی جهاد آب

قاسمی در ادامه با بیان اینکه مطالعات آبرسانی 13 مجتمع آبرسانی در مرحله پایانی است، افزود: این مهم شامل 508 روستای بدون شبکه و یا دارای تنش آبی با جمعیت 160 هزار نفر است و با اجرای آن شاخص آب شرب روستایی را در بر می گیرد. از استان 7.5 درصد مطرح شده است.

این مسئول تصریح کرد: با اقدامات دولت سیزدهم و توجه ویژه مسئولان کشور به این خطه از ایران اسلامی، 86 هزار و 83 نفر در روستاهای استان از نعمت آب شرب و سرعت آب شرب بهره مند شدند. بهره مندی از آب شرب روستایی 72 درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سال 1400 1176 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در شهرها و روستاها احداث شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید