برگزاری رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در خراسان جنوبی/ بهره مندی 115 منطقه روستایی و عشایری از این رزمایش


ساعت: 16:31
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894396

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در رزمایش جهادگران دامپزشکی 115 منطقه روستایی و عشایری در 11 شهرستان خراسان جنوبی از این رزمایش بهره مند می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقبر اساس اجلاس سراسری جهادگران، فردا جمعه 20 شهریورماه، آموزش جهادگران دامپزشکی در خراسان جنوبی با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز می شود.

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از حضور 153 دامپزشک جهادگر بومی و غیر بومی در خراسان جنوبی خبر داد.

وی افزود: در راستای رزمایش جهاد مقدس و در آستانه اجلاس سراسری جهادگران، رزمایش جهادگران دامپزشکی را در خراسان جنوبی برگزار می کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: این رزمایش با همکاری بسیج سازندگی، فرمانداری، امور دامپزشکی، امور عشایری، بسیج عشایری و بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی انجام می شود.

اصغرزاده گفت: 40 تیم شامل 12 تیم خارجی و 28 تیم داخلی در این تمرین حضور دارند.

وی گفت: این تیم ها شامل دامپزشک، کارشناس دامپزشکی، دستیار، تکنسین و ناظر شرعی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در رزمایش جهادگران دامپزشکی 115 منطقه روستایی و عشایری در 11 شهرستان خراسان جنوبی از این رزمایش بهره مند می شوند.

اصغرزاده بیان کرد: در رزمایش رزمندگان دامپزشکی خدماتی مانند واکسیناسیون، سمپاشی، ضدعفونی، درمان و آموزش بیماری های مشترک بین انسان و دام ارائه می شود.

وی افزود: بر اساس هدف گذاری 177 هزار و 569 راس قوچ در اختیار خدمات جهادی دامپزشکی قرار می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: همچنین 8 هزار و 758 خانوار از مشاوره آموزشی بهره مند می شوند.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: استان تمامی امکانات و تجهیزات لازم را فراهم کرده است.

وی گفت: این رزمایش محدود به این سه روز نخواهد بود و فعالیت دامپزشکان در طول سال ادامه خواهد داشت و مرحله دوم این رزمایش نیز در مهرماه همزمان با هفته دامپزشکی استان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید