بهره مندی 100 درصد از شهرها و 98 درصد روستاهای خراسان جنوبی از نعمت گاز


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807690

انقلاب گازرسانی به مناطق کشور پس از انقلاب اسلامی؛

در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 5 شهر و یک روستا در سراسر کشور گازرسانی می شد، اما اکنون 100 درصد شهرها و 98 درصد روستاهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هوارستان، انقلاب اسلامی را که امام خمینی (ره) آن را «معجزه قرن» و «انفجار نور» می نامند، باید سرآغاز تحولات بزرگ و اساسی دانست که امروز در عرصه های مختلف شاهد آن هستیم. تحولاتی که ایده دوران کشتی گیر سیاه پوست را منزجر کننده می کند.

دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در عرصه های مختلف است. هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی دورتر شود، پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

یکی از مهمترین زمینه های پیشرفت در انقلاب اسلامی، گام بلند گازرسانی به اقصی نقاط کشور بود. در حالی که طبق آمارهای موجود تا سال 57 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 5 شهر و یک روستا در سراسر کشور گازرسانی شده و تنها 51 هزار خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند. همچنین تعداد کل صنایع استفاده کننده از گاز طبیعی به عنوان سوخت در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی (صنایع عمده مصرفی) شامل یک واحد بوده است. اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت چشمگیری در گازرسانی به مناطق مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی به عنوان استانی دور از مرکز هستیم.

سیدمحمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان اظهار داشت: اولین خط لوله گاز در سال 1386 وارد خراسان جنوبی شد و خوشبختانه با گذشت 16 سال از تاسیس شرکت گاز خراسان جنوبی، اکنون تمامی شهرهای خراسان جنوبی 32 شهر هستند. از جمله پوشش 100 درصدی شبکه گازرسانی هستند.

وی افزود: در زمینه گازرسانی به روستاهای استان; در حال حاضر 98 درصد روستاهای استان شامل یک هزار و 605 روستا دارای شبکه گازرسانی هستند و این یک نعمت ناب است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حوزه گازرسانی به واحدهای صنعتی استان، 94 درصد صنایع استان شامل هزار و 811 واحد صنعتی و تولیدی تحت پوشش شبکه گازرسانی هستند.

هاشمی با بیان اینکه تا پایان سال 1400 و ادامه نهضت گازرسانی در استان، تمامی روستاهایی که امکان گازرسانی به خراسان جنوبی را دارند از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند، گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده به 232 رسید. روستاها و امیدواریم تا پایان امسال این تعداد افزایش یابد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی در 112 روستای استان در ایام دهه فجر گفت: تا هفته دولت سال آینده; تمامی شهرهای استان از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد. البته شهرهای سرایان و فردوس از نعمت گاز برخوردار هستند و پروژه ای در روستاهای این دو شهرستان باقی نمانده است.

هاشمی گفت: در دهه فجر امسال گازرسانی به 169 روستا با وام 243 میلیارد تنی به صورت رسمی افتتاح شد و سه هزار و 478 خانوار در 6 شهرستان استان از آن بهره مند می شوند. در حوزه صنعت گازرسانی 139 واحد صنعتی به ارزش 45 میلیارد تن افتتاح می شود.

وی گفت: امسال در مجموع 680 پروژه گازرسانی در خراسان جنوبی به ارزش 385 میلیارد تن به بهره برداری می رسد و 233 طرح نیز راه اندازی می شود. گازرسانی به 112 روستا و 86 واحد صنعتی استان یکی از پروژه های بزرگ نوسازی است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید