فراتر از میانگین کشوری شاخص بهره‌مندی آب شرب در روستاهای سیستان و بلوچستان / رفع تنش آبی در بیش از 2800 روستا


ساعت: 12:32
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921534

علیرضا قاسمی گفت: با تکمیل طرح جهاد آبرسانی بهره مندی آب شرب روستاییان سیستان و بلوچستان 20 درصد از میانگین کشوری افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به سه پروژه بزرگ آبرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: در راستای محرومیت زدایی و ارتقای شاخص بهره مندی روستاییان. جمعیت از آب آشامیدنی، عملیات تامین آب و کاهش تنش آبی. در 2800 روستای این استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب طرح جهاد آبرسانی به بهره برداری رسید، افزود: در این راستا آبرسانی به هزار و 751 روستا در قالب طرح محرومیت زدایی، آبرسانی به 500 روستا در قالب طرح آبفای وزارت آب و برق انرژی و آبرسانی 599 روستا در قالب مجتمع های روستایی به نفع نیمی از جمعیت روستایی بخشداری محقق می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان پروژه آبرسانی جهاد کشاورزی را بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی کشور از نظر حجم عملیات اجرایی و میزان برآورد شده برشمرد و افزود: 8 هزار کیلومتر خط لوله، احداث مخازن ذخیره آب با ظرفیت بیش از 240 هزار متر مکعب و 180 بشکه. ایستگاه پمپاژ با برآورد اولیه 7 هزار میلیارد تومان اجرا می شود.

وی افزود: تاکنون 790 کیلومتر خط لوله شامل 135 کیلومتر خط انتقال و 655 کیلومتر شبکه توزیع نصب شده است.

قاسمی ادامه داد: با همت موسسه خیریه حاج اکبر ابراهیمی خیران و مشارکت شرکت آبفای استانی در قالب طرح خیرین 125 روستا آبرسانی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید