اجرای طرح آبرسانی 41 روستای جنوب شرق به ارزش 1300 میلیارد / رفع تنش آبی روستاهای شرق و غرب بمپور در ایستگاه پایانی


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811354

مدیر اجرایی آبفای و بلوچستان اعلام کرد؛

علیرضا قاسمی گفت: مجتمع آبرسانی 41 روستای شرق و غرب بمپور با 1300 میلیارد ریال وام اجرایی شده و با پیشرفت 100 درصدی آماده بهره برداری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفت: پروژه آبرسانی غرب و شرق مجتمع بمپور به عنوان یکی از پروژه های مهم و مهم در حوزه آبرسانی روستایی است. پر از پیشرفت فیزیکی 100 روستا در خطوط انتقال و مخازن و بیش از 90 درصد در شبکه های توزیع 41 روستا در شهرستان های ایرانشهر و بمپور را پوشش می دهند.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تا ابتدای سال 1400 بالغ بر 95 میلیارد تن عنوان کرد و افزود: امسال با وجود همه محدودیت ها 34 میلیارد تن از ردیف بودجه عمومی برای بهسازی و توسعه شبکه های توزیع اختصاص یافته است. در روستاهای باقی مانده “عملیات را انجام دهید.

قاسمی گفت: پروژه آبرسانی غرب و شرق مجتمع بمپور در سال گذشته به دلیل کاهش منابع آبی و برداشت بعضا نامتعارف آب از خط انتقال و شبکه های توزیع متوقف شد. و از مهندسی مجدد دو حلقه چاه خبر داد.

وی افزود: در مجموع 205 لیتر در ثانیه توسط نایگون پمپاژ می شود که برای روستای هیرباد به 20 لیتر در ثانیه و برای سایر روستاها 185 لیتر در ثانیه انتقال می یابد.

این مقام مسئول افزود: برای تعدادی از روستاهای انتهای خط از جمله جعفرآباد و کاسم آباد چاه های موجود در تابستان هر کدام به ترتیب با ظرفیت پمپاژ 15 و 10 لیتر در ثانیه وارد مدار می شود.

افزایش 40 لیتری منابع آب تا پایان فروردین

وی همچنین از افزایش ظرفیت آبرسانی این پروژه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری ساخت خط انتقال چاه سرهوران به پیمانکار محول شده است که امید است تا پایان فروردین ماه سال آینده به اتمام برسد و چاه های سرهوران نیز تکمیل شود. به بهره برداری برسد.

وی افزود: با اجرای این عملیات 40 لیتر در ثانیه به منابع آب شرب طرح اضافه می شود که به روستاهای بمپور منتقل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید