فرمانده سپاه: این مشکلات چیزی نیست که بتوانیم بگوییم تنها ناشی از تحریم است، بلکه همه کشورها با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند/ در خیابان های لس آنجلس و لندن کابوس هایی می بینیم که حتی یک شب هم در تهران نخواهیم دید.

فرمانده سپاه: این مشکلات چیزی نیست که بتوانیم بگوییم تنها ناشی از تحریم است، بلکه همه کشورها با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند/ در خیابان های لس آنجلس و لندن کابوس هایی می بینیم که حتی یک شب هم در تهران نخواهیم دید.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن با باران دروغ و زور می خواهد ذهن ها را از بین ببرد، گفت: در دنیای امروز یا باید قوی و توانمند بود و مستقل و عزیز زندگی کرد یا باید تسلیم شد و راه میانه ای نیست.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته علم و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برگزیده اظهار داشت: در دنیای امروز یا باید قوی و توانمند بود و زندگی کرد. به طور مستقل و عزیز یا باید تسلیم شد، و در این بین راه میانه ای وجود دارد.

وی افزود: ملت های ضعیف در جغرافیای سیاسی جهان جایی ندارند، ملت هایی که ضعیف هستند ناگزیر تسلیم می شوند و از دایره عزت خارج می شوند، تحت تاثیر اراده سیاسی قدرت های بزرگتر قرار می گیرند و عقب می مانند و فقیر و ذلیل می شوند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همانطور که حضرت علی بن ابیطالب (ع) فرمودند اگر دشمن بتواند در عمق خاک ملت یا ملتی نفوذ کند قطعاً آن ملت ذلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: شاید به تعبیر امروزی. این نفوذ در اعماق زمین فقط یک تصرف فیزیکی نیست، بلکه اگر دشمن موفق به عمل به ذهن و قلب و تسخیر قلب و ذهن ملتی شود، این اقدام آن ملت و مردم را نیز ذلیل می کند و این معیاری برای اینکه بتوانیم به لحن و لحن حرکت خود پی ببریم تا جامعه را تقویت کنیم تا نفوذ سیاسی دشمن را از پیشرفت و حرکت کشور حذف کنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم قوی باشیم.

وی قوی بودن را مسدود کردن راه های کنترل دشمن دانست و گفت: قوی بودن به این معناست که جامعه به میل خود عمل کند و روابط بین الملل را مطابق میل خود تنظیم کند و الگوهای دوستی و دشمنی خود را ایجاد کند و بر اساس آن عمل کند. به خواست او قوانین و مقررات خود را.»

سرلشکر سلامی صلابت و عظمت ملت های امروز را مرهون عظمت عقل ها و وسعت دل ها دانست و گفت: گام های استوار محصول اطمینان دل، چشم عموم و شنیدن گوش هاست. کلمه حقیقت

*دشمن می خواهد قدرت را از دل ملت ایران بگیرد

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن این است که دلها را از دست بدهد در حالی که ما صاحب دلها هستیم و اگر صاحب فکر و تفکر و عقلانیت نباشیم و فکر نکنیم دیگران فکر می کنند و برای آن تصمیم می گیرند. ما

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه چندین مشکل در عملیات روانی دشمن وجود دارد، تصریح کرد: دشمن برای تسلط بر یک جامعه می گوید باید بین ذهن و جسم یک جامعه تفرقه ایجاد کنم به گونه ای که حرکات آن از ذهن، مغز و قلب آنها جدا شده است

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد اخلاق یک جامعه را تغییر دهد، گفت: دشمن سعی می کند باورهای مردم را تغییر دهد، اخلاق ملت ها را بشکند و اعتماد ملت ها را سلب کند و اینها اصول عملیات روانی است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه برای قوی شدن باید دلها را به تفکر و عقلانیت وادار کنیم، تصریح کرد: چشم باید حقیقت را ببیند و گوش باید توانایی شنیدن حرف حق را داشته باشد، داستان عملیات دشمن در فضای مجازی مبتنی بر عناصری است که به گوش ها اجازه می دهد آنچه را که دشمن می خواهد بشنود و به چشم ها اجازه می دهد آنچه را که دشمن می خواهد ببیند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه علم و ایمان دو بال جامعه برای رشد و توسعه هستند، گفت: دشمن از نظر قدرت برای ما اشباع شده است و دشمنان برای تسلط بر ما، میدان نبرد نظامی در بعد جهانی همه راه ها را امتحان کرده اند. و دوری آنها برای بازگشت به تاریخ و بازگشت به گذشته و احیای سلطه های دردناک و غم انگیز مدت ها آزمایش کرده اند.

وی ادامه داد: دشمنان امروزی روزگاری سرزمین ایران را به صورت فیزیکی و واقعی اشغال کردند، امروز افرادی مانند چرچیل گسترش یافته اند و نام ها عوض شده است و دشمنان می خواهند به تاریخ گذشته خود برگردند و بر ایران، انگلیس بر جنوب و انگلیس مسلط شوند. انگلستان بر سر شمال.» دیگری می خواهد فتح کند.

وی افزود: آنها می خواهند برگردند به زمانی که کنفرانس تهران را برای تجزیه جهان بدون اطلاع شاه ایران برگزار کردند. آنها می خواهند داستان حادثه رجی را زنده کنند.

* رویای تسلط دشمن بر ایران هرگز محقق نمی شود

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان می خواهند به همان تاریخ گذشته بازگردند، تصریح کرد: رویاها هرگز محقق نمی شود، بلکه در ذهن دشمن وجود دارد و از تمام توان خود برای رسیدن به آن استفاده می کنند.

وی گفت: امروز هر جا که کم‌آگاهی باشد، دشمن در آنجا جهل را ترویج می‌کند و سهم دشمن به جوامع، جهل و بی‌آگاهی است. جهل در واقعیت وجود ندارد و تنها عدم آگاهی، درک نادرست از مسائل و عدم درک صحیح است که دشمن می تواند تاریخ را تحریف کند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز جوانان ما نمی توانند چهره دشمن را در آینه تاریخ ببینند و اگر گذشته خود را ندانیم، دشمن امروز را نشناسیم، این دشمن ادامه راه است. همان دشمن گذشته

وی با تاکید بر اینکه دشمن با فلسفه انقلاب اسلامی ما مشکل دارد، گفت: برخی از بچه های ایران امروز نمی دانند که ما در زندان و بردگی و اسارت بودیم و هویت ما را غارت کردند و اسلام را از فضای فرهنگی حذف کردند. صحنه سياسي و اجتماعي و حتي زندگي فردي مردم نيز كنار گذاشته شد، اسلامي كه قرار است احكام الهي را در دل و متون جوامع اجرا كند متاسفانه كنار گذاشته شد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه عده ای نسبت به علل انقلاب اسلامی تردید دارند، گفت: نور علم تاریکی را روشن می کند و بصیرت یعنی گام های نزدیک به حق. امروز باید قدرت تشخیص را افزایش داد، زیرا بدون اعتقادات و اعتقادات قوی نمی توان ثبات داشت و برای حفظ و پیشبرد انقلاب باید راه های نفوذ دشمن را مسدود کرد.

وی ادامه داد: تحریمی که ایران در مرکز آن قرار داشت و هنوز هم در مرکز آن قرار دارد مخرب ترین راهبردی است که گروهی از کشورها می توانند علیه ملتی که دشمن این راه را امتحان کرده و نتیجه نداده است، استفاده کنند.

* قابلیت تحریم به مایه غرور ملی تبدیل شده است

سلامی گفت: صحبت از وزیر امور خارجه است که با برخی از مقامات دشمن گفت‌وگو کرده و به او گفته‌اند که عصبانیت ما به این دلیل است که ایران رهبری دارد که برخی مسائل مهم را به غرور ملی ایران تبدیل کرده است. ایران توانسته است تحریم را به توسعه اقتصادی تبدیل کند و رهبر انقلاب نیز این واقعیت را به افتخار ملی تبدیل کنند. نیازی به ساختن کشور نیست، همه نعمت ها در ایران فراوان است و ایران چهره کشوری که در محاصره تحریم های جهانی است را ندارد و این خشم دشمن را برانگیخت.

وی ادامه داد: درست است که وجود مشکلات چیزی نیست که بگوییم تنها با تحریم ایجاد شده است، بلکه همه کشورها با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. ما نخواهیم دید

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن می گوید ایران پایایی نیروی ما را زیر سوال برده و از آن عصبانی است. می گویند ما نمی خواستیم ایران در منطقه تأثیرگذار باشد، ایران باید از نظر جغرافیای سیاسی کوچکتر از آن باشد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را به قدرتی تأثیرگذار در منطقه تبدیل کردند.

وی ادامه داد: ایران امروز به طور پیوسته در حال تقویت توان پهپادی و موشکی و توان نظامی خود است که برای دشمن قابل قبول نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمن می گوید می خواستند ایران در انرژی هسته ای ظرفیت نداشته باشد اما ایران در این زمینه به غرور ملی رسیده است.

وی افزود: دشمن از محاصره اقتصادی گرفته تا جنگ تحمیلی، گسترش پدیده تکفیر، عملیات روانی، تلاش برای منزوی کردن ایران در سیاست بین‌الملل و بازدارندگی ایران در بحران‌های منطقه‌ای، همه راه‌ها را امتحان کرد اما ناکام ماند. راه ها مسدود است و دشمن راهی به ایران ندارد.

* فضای مجازی تنها راه تهاجم دشمن به ایران است

وی تصریح کرد: تنها راه باقی مانده برای دشمن فضای مجازی و نفوذ اذهان است و دشمن همچنان در این عرصه قدرت دارد و این ایمان و شعور جوانان ما جهت دار است و نقش روحانیت و کسانی که دغدغه انقلاب در بطن این عرصه است و همه کسانی که مشعل علم را برافراشته اند، مسئول تقویت دل ها و آشنا ساختن جوانان با همه حقایق و واقعیت ها هستند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن با رگبار دروغ و وعده قدرت می خواهد اذهان را از بین ببرد، تصریح کرد: آگاه بودن و مبارزه با جهل، کارزار اصلی است. چون ابزار و قدرت خوبی برای نبرد سخت افزاری داریم و آماده رویارویی با دشمن هستیم. ما آماده جنگیدن در دریا، هوا، فضا، خشکی، دور و نزدیک و در هر میدانی هستیم، اما در نبرد عقاید و نبرد بین جهل و آگاهی نیاز به اقدام داریم تا بتوانیم دشمن را شکست دهیم و این راه ماست. قوی تر شدن

فرمانده کل سپاه گفت: مراکز و مجموعه های پژوهشی با نمایندگی علمای دین در سپاه می توانند مشعل مهمی برای روشنگری جوانان ما باشند و سپاه نمی تواند در این عرصه علم و دانش عاری از سلاح بجنگد. .

وی خاطرنشان کرد: علوم تجربی ابزار می سازد و قوانین در همه جای دنیا یکسان است اما علوم انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به سمت اسلامی شدن آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در منطق آمریکا کشتن دنیای شهرها برای پیروزی سیاسی آمریکا امری پذیرفته شده است، آنها بمب اتمی دارند و هیروشیما را می زند، زمانی که فرمانده نیروی هوایی بودم با رهبری شرف ملاقات کردم و آنها گفت که شما نباید فکر کنید که گفته من که دین اجازه ساخت بمب هسته ای را نمی دهد یک تاکتیک است نه یک اعتقاد.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه صداقت و پرهیز از شایعه سازی همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کار امروز دشمن، دامن زدن به منکر و کشتار است، در حالی که به ما دستور داده شده که از اینها پرهیز کنیم و این نشانه ماست. حقیقت

* علم اسلام نجات دهنده بشریت است

وی در پایان با بیان اینکه پاسدار باید استراتژی دشمن را به خوبی بشناسد، تصریح کرد: علوم اسلامی می تواند ناجی بشریت باشد و سپس روش ها به اندازه اهداف مهم است، در حالی که در غرب از انواع روش ها استفاده می شود. رسیدن به پایان همه چیز

دیدگاهتان را بنویسید