کردستان با کمبود وسایل ارتباطی استاندارد دست و پنجه نرم می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت هر منطقه وجود زیرساخت های مناسب و راه های دسترسی آسان است که استان کردستان به دلیل محرومیت ها از این امتیاز برخوردار نیست و سالانه تعداد زیادی از شهروندان جان خود را از دست می دهند. در این جاده ها می دهند.

روزی نیست که در کردستان خبر یکی دو تصادف شدید که منجر به فوت و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان شده است در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان منتشر نشود.

جاده های کردستان بوی خون می دهد، جاده های کردستان از بی توجهی مسئولان رنج می برد، تردد در جاده های کردستان دلخراش است، ارابه های مرگ در پیچ و خم جاده های کردستان می تازند، نبود جاده ایمن در جاده های کردستان از سرفصل های خبری است که این روزها به وفور دیده می شود.

فاجعه غم انگیز تصادفات جاده ای پایانی ندارد و جان باختن بسیاری از مردم در جاده های پرپیچ و خم کردستان روند رو به رشدی در این صحنه هاست و اگر جان مردم برایشان مهم است، مسئولان باید هر چه سریعتر نسبت به حل این جاده اقدام کنند. چالش ها و مسائل. سخت تلاش کن

کردستان استانی مرزی است که مرز سیرانبند بانه مرز رسمی باشماق مریوان و داشتن 200 کیلومتر مرز زمینی با کشور عراق نقش مهمی در صادرات، واردات و تجارت کشور دارد و جاده ها و توجه به ایمنی آنها موثر است. در تسهیل این امر


4dbfc440 af2f 4f33 bb98 f3237f02e782 خبر خاکستری


جاده بیجار دیواندره کشتار کردستان!

یکی از محورهای مواصلاتی استان کردستان که در سال های اخیر جان تعداد زیادی از شهروندان بیجاری را گرفته و متأسفانه مسئولان همچنان خرگوش وار خوابیده اند، جاده بیجار – دیواندره است که به جاده معروف شده است. کشتار زمین جاده های کردستان

شهر بیجار شهر بیجار با 299 کیلومتر راه بین شهری و 940 کیلومتر راه روستایی طولانی ترین راه استان را دارد.

متاسفانه شهرستان بیجار از جاده های فرمانداری محروم است و به دلیل بی توجهی مسئولان هر روز شاهد جان باختن مردم در این جاده ها هستیم.

یکی از رانندگان جاده بیجار – دیواندر در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: چهار سال است که هر روز در جاده بیجار – دیواندر تردد می کنم و در این چهار سال شاهد بهره برداری از این چهار خطه بوده ام. “

و افزود: طبق آنچه هر روز شاهد آن هستم در این چهار سال تنها پنج کیلومتر به طور کامل تکمیل شده که هنوز به بهره برداری نرسیده است.

این راننده کرد ادامه داد: اگر این پروژه به این سمت پیش برود شاید اگر 55 کیلومتر را به 5 کیلومتر تقسیم کنیم، 11 سال دیگر تکمیل شود.


b0c73fc3 3098 4552 aa57 aace3bc8cd5f خبر خاکستری


پروفسور سه تار بهترین دانشمند جهان قربانی سهل انگاری ماموران راه شد.

این روزها شهرستان بیجار، جامعه علمی و دانشگاهی کشور در سوگ عالمی است که در دو خطه دیواندره بیجار قربانی بی توجهی مسئولان شده است.

خبر کوتاه اما یک دنیا غم در پی داشت ستاره علم و دانش ایران تشییع شد!! اما با این خبر دل هزاران آزاده را به درد آوردند، مگر می شود 11 سال دو خط را قطع کرد و اورژانس یک جاده را درست کرد؟

استاد محمدرضا ستاره اول خردادماه امسال در حین حرکت به سمت سنندج در محور بیجار دیواندره دچار سانحه شد و از ناحیه پا دچار شکستگی شدید شد و پس از یک ماه و تحمل دردهای فراوان ناشی از عمل های مختلف. ، او در 11 ژوئیه درگذشت. جان آفرین تسلیم شد.

جاده دیواندره بیجار پدر و مادر زیادی را بی فرزند کرد و بچه های زیادی را بی سرپرست کرد، نخبگان هوا و فضای ما را از ما گرفتند و افراد زیادی را از کار انداختند، اما هیچ مسئولی گزیده نشد و این جاده همچنان می میرد.


f7bff9b3 7e85 43a2 ae58 86cec18ce41a خبر خاکستری


332 کیلومتر بزرگراه در استان کردستان وجود دارد

استان کردستان به دلیل مرز مشترک با کشور عراق، ظرفیت گردشگری استان و پذیرش مسافر متاسفانه فاقد بزرگراه است.

بر اساس استانداردهای راهسازی انواع راه ها وجود دارد و به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تنها 332 کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد.

یکی از مهمترین راه های ترافیکی استان کردستان که وظیفه هدایت ترافیک استان های شمالی کشور به شهرستان های مرزی بانه، مریوان و مرز سیرابند را بر عهده دارد، مسیر بیجار به دیواندره است. در حال حاضر با چهار خطه بهره برداری و تکمیل آن بالغ بر 3500 میلیارد ریال اعتبار لازم را دارد که نقش مهمی در پیشگیری از حوادث رانندگی دارد.


8d297a68 017e 4fb7 a75b 57c21bea0ae3 خبر خاکستری


آقای وزیر راه های کردستان را بفهمید!

بر اساس وعده استاندار کردستان بیست و هفتمین سفر رئیس جمهور و تعدادی از وزرا به استان 26 تیرماه خواهد بود.

در این سفر طبق برنامه ریزی های شنیده شده وزیر راه به همراه رئیس جمهور در استان کردستان حضور خواهد داشت که مهمترین درخواست مردم از وزیر راه بازدید میدانی با خودروهای عادی در جاده ها است. کردستان شاهد کوتاهی‌های مسئولینی باشد که جان صدها نخبه، ورزشکار، عروس و داماد، خردسال و نوجوان و پدر و مادری را که فرزندانشان برای همیشه بدون سرپرست می‌مانند، به پایان برسد، پس شاید این امر امکان‌پذیر و فوری باشد. نقاط در معرض خطر شناسایی و محورهای مواصلاتی ما مسدود خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید