سمنان رتبه اول اهدای خون در کشور را دارد/ 70 درصد مشتریان اهداکنندگان مستمر هستند


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812404

محسن طاهریان گفت: شاخص اهدای خون 1400 در استان سمنان 43 در هزار نفر و میانگین کشوری بین 20 تا 25 است و استان سمنان رتبه نخست اهدای خون را در کشور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن طاهریان مدیرکل سازمان انتقال خون استان سمنان در گفت و گو با مرآت با بیان اینکه امسال 33 هزار و 726 نفر به مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کرده اند، گفت: در اهدای خون، حدود 70 درصد از این افراد به مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کرده اند. اهداکنندگان منظم

وی افزود: 5.9 درصد جمعیت را بانوان تشکیل می دهند و مشارکت هر چه بیشتر بانوان استان در این حوزه کاملا محسوس است.

طاهریان با بیان اینکه امسال 173 واحد پلاکتی به روش فریز پلاکتی از اهداکنندگان دریافت شد، گفت: ارزش هر واحد پلاکتی تهیه شده به روش فریز پلاکتی شش تا هفت پلاکت تصادفی بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان همچنین تصریح کرد: با توجه به اهدای مستمر و داوطلبانه در استان و سراسر کشور یکی از کشورهایی هستیم که اهدای خون با کیفیت بسیار بالایی دارد و همچنین اهدای خون در استان سمنان بسیار خوب است. کیفیت

وی افزود: با توجه به خودکفایی در تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان سمنان؛ ما به عنوان معاون استاندار سیستان و بلوچستان در این مورد نقش خواهیم داشت.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه با توجه به پیک انتقال آمیکرون و ششمین پیک اپیدمی اهدای خون تاج، روند کاهشی را شاهد هستیم، گفت: نیازمندان خون با همت و مشارکت خود مثل همیشه. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید