هر واحد خون جان 3 نفر را نجات می دهد/ ترویج فرهنگ رضوی با خیریه مستمر اهدای خون


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1887990

مردم خونگرم جنوب کرمان در ایام سوگواری حسینی با اهدای خون جان هموطنان خود را نجات دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرمان از جیرفت; اهدای خون در ماه عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یکی از اعمال خیر و تقوای مردم همیشه در صحنه شهرستان جیرفت است.

مردم فهیم و نیکوکار جیرفت در ایام محرم به پایگاه انتقال خون این شهرستان می آیند و برای رضای خداوند متعال خون خود را اهدا می کنند.

خون مایه حیات انسان است و یکی از ارکان اصلی سلامتی در زندگی هر فرد محسوب می شود که با اهدای آن می توان مسیر زندگی بیماران را روشن کرد و جان آنها را نجات داد.

مردم شهرستان جیرفت با استقبال فراوان به مراکز اهدای خون شهرستان از جمله پایگاه انتقال خون جیرفت و همچنین مراکز خدمات رسان رضوی در این شهرستان آمده و با رضایت خود به جامعه هدف و بیماران خون اهدا می کنند.

اهدای خون داوطلبانه نوعی کمک نوع دوستانه توأم با ایثار و فداکاری مردم است که به بیماران و نیازمندان به درمان جان تازه ای می بخشد و از رنج بیماران می کاهد.

مردم و جامعه در صدد رفع کم خونی هستند تا هیچ بیماری دچار کمبود خون نشود و با خون خود جان تازه ای به بیماران دیگر بدهد.


خون؛ چشمه حیات است و به بیماران نیازمند جانی دوباره می بخشد

علی بهزادی رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج گفت: با اهدای یک واحد خون می توان جان سه نفر را نجات داد.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج افزود: تمامی نیازهای خون و فرآورده های خونی مراکز درمانی جنوب از طریق پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج تامین می شود.

بهزادی گفت: هم اکنون سطح ذخایر خونی پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی و بیمارستان های جنوب کرمان از نظر کیفیت با بالاترین کیفیت تامین می شود. سلامت خون و فرآورده های خونی و بر اساس بالاترین استانداردهای کیفی توزیع می شود

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج افزود: پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت همه روزه از ساعت 8 الی 13 در خدمت رسانی به جامعه هدف و مردم و همچنین روز ملی اهدای خون 70 می باشد. اهدای واحدهای خون توسط مردم فهیم و مهربان جیرفت انجام شد.

بهزادی گفت: پایگاه انتقال خون جیرفت با 27 سال سابقه و سابقه درخشان تنها مسئول تامین، تحویل و توزیع خون و فرآورده های خونی در جنوب استان است و پایگاه خونگیری کهنوج فعال و فعال است. تامین خدمات.


ذخایر خون مرکز انتقال خون جیرفت کافی است

وی تصریح کرد: فرهنگ اهدای خون خداپسندانه در جنوب کرمان جا افتاده است که 2/3 خون از طریق مرکز خونگیری ثابت و 1/3 از طریق تیم های سیار مستقر در شهرستان های همجوار تامین می شود. یا بخش‌های مختلف خون لازم را تامین می‌کنند و در آن بستگی به بیماران دارد.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج گفت: بیمارستان های امام خمینی (ره)، کاشانی و قائم (عج) و بیماری های خاص تحت پوشش پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت و جنوب بیمارستان 12 فرودین از شهرستان کهنوج هستند. ، امام حسین (ع) منوجان، شهدای قلاگنج و سیدالشهدا رودبار جنوب و تعداد تصادفات رخ داده در جاده های جنوب کرمان از طریق پایگاه انتقال خون تامین می شود.

بهزادی گفت: 220 بیمار تالاسمی در جیرفت و عنبرآباد و 270 نفر در شهرستان های جنوبی وجود دارد که همه این افراد از طریق این مرکز خون خود را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه ذخایر خون پایگاه انتقال خون جیرفت 10 تا 12 روز است و در حال حاضر با تلاش همکاران و اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی مرکز جهت خدمت رسانی به مردم در ارگان های این مرکز ذخایر خون بسیار کافی و خوب است. واقع شده اند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج همچنین افزود: نیاز به خون امری همیشگی است و خون لازم در اختیار بیماران نیازمند خون قرار می گیرد و با تلاش همکاران ما در مرکز بسیار خوب است. خدمات به بیماران نیازمند در جنوب ارائه می شود.

بهزادی تاکید کرد: اولین فایده اهدای خون برای افراد شادابی و شادابی اهداکننده، تولید سلول های خونی جدید، تقویت سیستم ایمنی اهداکننده، جلوگیری از غلظت خون و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی است.

وی بیان کرد: یکی از ابعاد اهدای خون بحث معنوی است که هر فرد می تواند با این عمل خداپسندانه جان 3 نفر را نجات دهد.


هر اهداکننده خون می تواند جان سه نفر را نجات دهد

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج گفت: از آغاز ماه عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ستاد ایثار و اهدای خون آگاهانه حسینی، مردم عزیز می توانند در این کمپین شرکت کنند و تا اربعین نذر خون خود را اقامه کنند.

بهزادی افزود: مرکز خونگیری در کهنوج از طریق تیم سیار فعالیت می کند.

وی بیان کرد: در سازمان انتقال خون و پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت کلیه اهدای خون داوطلبانه و مورد پذیرش مردم است.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج در مورد شرایط اهدا کننده خون گفت: اهداکننده خون باید ۱۸ سال به بالا، وزن ۵۰ کیلوگرم و در سلامت کامل و ارائه کارت ملی در روز اهدای خون باشد. اهدای خون.

بهزادی تصریح کرد: 93 درصد اهداکنندگان را مردان و تنها 7 درصد را زنان تشکیل می دهند که این امر ضرورت حضور فعال بانوان در این زمینه را ضروری می کند.

وی گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون 3630 مرد و 3005 مرد موفق به اهدای خون شده اند و مردان نیز 2815 واحد خون اهدا کرده اند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج تاکید کرد: اهدای خون بانوان باید در جامعه بیشتر فرهنگ سازی شود.

وی از مردم فهیم و نوع دوست شهرستان های جنوبی دعوت کرد تا به امر خداپسندانه اهدای خون بپیوندند و افزود: مردم در اهدای تمامی گروه های خونی به ویژه گروه های خونی AB و O منفی مشارکت بیشتری داشته باشند.


سنت حسنه اهدای خون باید در جامعه ترویج شود

کرامت پیرنیا رئیس مراکز خدمات رسانی رضوی شهرستان جیرفت گفت: مددکاران و مددکاران رضوی در مراکز تخصصی و عمومی برای ترویج سنت حسنه اهدای خون 13 هزار و 500 سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مدیر مراکز خدمات رسانی رضوی در شهرستان جیرفت افزود: یکی از دغدغه های حوزه سلامت تامین خون بیماران نیازمند است و اهدای خون یک فعالیت خیریه مستمر است.

پیرنیا تصریح کرد: هر اهداکننده خون می تواند جان سه نفر را نجات دهد، بنابراین شایسته است مردم نوع دوست اهدای خون را به مدت معینی موکول نکنند و اهدای خون باید جزو برنامه های زندگی آنها باشد.


اهدای خون مظهر همدلی و عمل پارسایی است

وی تصریح کرد: اهدای خون نماد همدلی است، در هیاهوی زندگی ماشینی مدرن اهداکنندگان خون قهرمانانی هستند که بدون کوچکترین دغدغه ای به یاری همسایه خود می شتابند و بخشی از وجود خود را در اختیار دیگران قرار می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید