توزیع 1780 واحد خون بین مراکز درمانی کشور / امسال کاهش اهدای خون جبران شد

زمان: 11:22
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776049

پیمان اشگی گفت در شش ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 782000 واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول های قرمز فشرده و پلاسما و پلاکت ها به مراکز درمانی و بیمارستان های کشور توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، پیمان عشقی صبح امروز در بازدید از مراکز انتقال خون مازندران اظهار داشت: در طول 47 سال مراقبت از بیماران جان بخش ، سازمان انتقال خون ایران همواره مکانی قابل اعتماد و قابل اعتماد برای افراد نوع دوست و حفاظت از آن بوده است. احساس می کند که وفاداری در مراحل اجرایی خود اجرای سالم ، مطیع قانون و شفاف را به جا گذاشته است و در این راستا ، با توجه به موقعیت حیاتی و اهمیت حفظ اعتماد ملی ، آماده حفاظت از صداقت در اجرای آن است.

وی گفت: ما به دنبال اپیدمی تاج در سراسر جهان و در کشور اهدای خون بودیم و سال گذشته کاهش اهدا در مقایسه با سال 1998 حدود 10 درصد بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه امسال کاهش اهدای خون جبران شده است ، گفت: همواره در کشور و ادارات مختلف جراحی ، تالاسمی و … نیاز به مصرف خون وجود دارد. نیاز به خون و مصرف خون پس از تاجگذاری افزایش می یابد. “

این مقام مسئول ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و 244 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 705 نفر موفق به اهدای خون شدند.

عشقی با بیان اینکه 145 هزار و 566 اهداکننده برای اولین بار خون اهدا کردند ، افزود: 4.48 درصد از اهداء خون در شش ماهه نخست امسال مربوط به زنانی بود که 45 هزار و 143 واحد خون اهدا کردند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: بر اساس این گزارش ، بیشترین میزان خون اهدا شده در کشور در شش ماهه اول سال 1400 در استانهای تهران ، فارس ، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

وی گفت: استانهای قزوین ، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین افزایش اهدای خون را در شش ماهه اول سال 1400 داشته اند.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش 7 درصدی اهدای خون در 6 ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و 782 هزار واحد خون و فرآورده های آن شامل قرمز فشرده سلولهای خونی و پلاسما و پلاکتها در مراکز درمانی و بیمارستانهای کشور توزیع می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.9 درصد افزایش نشان می دهد.

عشقی ادامه داد: اهدای خون زنان در 6 ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استانهای لرستان ، قزوین ، خوزستان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان رشد را به ثبت رساند.
و در 6 ماهه اول سال 1400 در استانهای لرستان ، سیستان و بلوچستان ، کردستان و گلستان بالاترین میزان اهدای خون زنان به ثبت رسید.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش عملیات و نیاز روزافزون به خون و فرآورده های آن ، افراد نوع دوست و ایثارگر باید بیش از اهدای خون خوش شانس باشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: عاشقانی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده اند تا 2 هفته از اهدای خون معاف هستند و کسانی که از تاج بهبود یافته اند می توانند یک ماه پس از بهبودی برای اهدای خون بازگردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید