خراسان رضوی/ 8 نفر برای نجات 2 نفر از غرق شدن جان باختند

خراسان رضوی/ 8 نفر برای نجات 2 نفر از غرق شدن جان باختند

روز جدید صبح دیروز (جمعه) در شهرستان شوشتر خوزستان زمانی که دختر جوانی در حال غرق شدن در دریاچه بود، دو برادر و برادرزاده اش برای نجات او به داخل آب پریدند که همگی جان خود را از دست دادند.

طی 2 حادثه دردناک که به فاصله 3 روز در خراسان رضوی رخ داد 10 نفر در استخرهای مزرعه غرق شدند. 8 نفر از قربانیان افرادی بودند که برای نجات 2 غریق به داخل استخر پریدند اما نه تنها موفق به نجات آنها نشدند بلکه خود جان باختند.

بعدازظهر پنجشنبه گذشته مردی میانسال به همراه 3 نوجوان و یکی از بستگانش برای تفریح ​​به حوالی استخر مزرعه ای در حوالی روستای حسینی در شهرستان تایباد خراسان رضوی رفته بودند که یکی از پسران تصمیم گرفت برای شنا وارد استخر شود.

پسر 12 ساله بدون اطلاع از اینکه عمق آب بیش از 2 متر است وارد استخر شد و ناگهان در آب فرو رفت. برادر بزرگترش با دیدن این صحنه به کمک او شتافت و در حالی که شنا بلد نبود به داخل استخر پرید اما سرنوشت برادرش را نداشت.

دیری نگذشت که پدر و پسر دیگر خانواده به همراه یکی از بستگان خود که شاهد ماجرا بودند برای نجات دیگران یکی پس از دیگری به داخل استخر پریدند و آنها نیز به همراه دیگران و هر کاری که شاهدان انجام دادند در اعماق استخر فرو رفتند. ، نتوانست آنها را نجات دهد.

شاهدان این حادثه به کمک حادثه دیدگان شتافتند و همزمان این حادثه به آتش نشانی تایباد اطلاع داده شد و با حضور ناجیان غریق جسد 5 غرق شده از آب خارج شد. هیچ یک از مصدومان نفس نمی‌کشیدند و با رسیدن اکیپ‌های اورژانس، اقدامات احیا آغاز شد، اما متاسفانه این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و هر 5 نفر جان باختند.

این حادثه مردم روستای حسینی را شوکه کرد زیرا چند روز پیش از ظهر دوشنبه اتفاقی مشابه در روستای عبدالله آباد از توابع شهرستان خوشاب در خراسان رضوی رخ داد.

در آن روز یکی از اهالی روستا که در مشهد زندگی می کند به همراه اعضای خانواده خود به روستا آمد تا با دوستان و همکاران روستایی خود به عزاداری تاسوعا و عاشورا بپردازد.

بعد از ظهر 2 نوجوان خانواده به همراه 2 پسر عمو و یکی از بستگان 18 ساله خود تصمیم گرفتند از استخر کشاورزی نزدیک روستا دیدن کنند.

وقتی به آنجا رسیدند، یکی از پسرها که 10 ساله بود برای شنا به داخل استخر رفت، اما درست مثل حادثه تایباد غرق شد. ابتدا برادرش و سپس 3 پسر دیگر که همراهشان بودند برای نجات او یکی پس از دیگری وارد استخر شدند اما هیچ کدام شنا بلد نبودند و همین باعث شد همه در استخر غرق شوند.

شاهدان حادثه به کمک آمدند و موفق شدند هر 5 نفر را از آب بیرون بکشند و با خودروی محلی به بیمارستان منتقل کنند اما متاسفانه 4 نفر از آنها بر اثر خفگی جان باختند و پزشکان فقط توانستند فعالیت قلبی را بازگردانند. یکی از پسرها و این در حالی است که هوشیاری مغزی او بسیار پایین است.
غرق شدن 4 نفر از یک خانواده در شوشتر

همچنین صبح دیروز (جمعه) در شوشتر خوزستان زمانی که دختر جوان در حال غرق شدن در دریاچه بود، دو برادر و برادرزاده اش برای نجات او به داخل آب پریدند که همگی جان خود را از دست دادند.

این حادثه صبح دیروز (جمعه) در منطقه آگیلی شوشتر واقع در استان خوزستان رخ داد. اعضای یک خانواده 10 نفره برای تفریح ​​به خور معروف سور رفته بودند که یکی از آنها دختری 18 ساله وارد آب شد اما چون شنا بلد نبود دچار مشکل شد. در این شرایط دو برادر و برادرزاده 20، 30 و 34 ساله او برای نجات او وارد آب شدند اما هر سه به همراه دختر جوان غرق شدند.

به گفته مهدی آبنژاد رئیس سازمان آتش نشانی شهرستان شوشتر، اجساد جانباختگان با کمک آتش نشانان و سرنشینان قایق از آب خارج و پس از تایید مرگ به پزشکی قانونی تحویل داده شد.
چگونه به فردی که در حال غرق شدن است کمک کنیم؟

وقوع این حوادث دلخراش در عرض 3 روز، اگرچه مباحث مربوط به استخرهای کشاورزی و مسئولیت صاحبان حوضچه ها در حفظ سلامت آنها مطرح شده است، اما می توان از زاویه دیگری نیز به آن نگاه کرد. قربانیان برای جلوگیری از چنین فاجعه ای چه باید می کردند.

حسین درخشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر می گوید: سوال اینجاست که اگر با فردی در حال غرق شدن مواجه شدیم چه کنیم؟ اگر واقعاً اصول و تکنیک های نجات را نمی دانید، هرگز به آن نزدیک نشوید. زیرا او می تواند با پارو زدن زیاد به دیگران صدمه بزند یا غرق کند. بهتر است سعی کنید با چوب یا طناب غریق را بکشید و اگر این وسایل در دسترس نبود، به صورت زنجیر زنده چند نفر دست در دست یکدیگر گرفته و برای نجات غریق به او نزدیک می شوند. قطعا اگر از این روش ها استفاده نکنید ممکن است غرق شوید.

درخشان تاکید می کند: وقتی می خواهید به منجی نزدیک شوید باید از پشت نزدیک شوید تا در خط دید او نباشید و بتوانید به او کمک کنید.

وی می گوید: بیشتر غرق شدگان در مناطق خلوت و جاهایی که غریق وجود ندارد جان خود را از دست می دهند و در این مکان ها شانس نجات بسیار اندک است. زیرا برای نجات جان فردی که در حال غرق شدن است و اکسیژنی به بدنش نمی رسد، بین 3 تا 5 دقیقه دیگر زمانی باقی نمی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید