هزینه یک پیوند کلیه بالای 150 میلیون تومان / 10 بیمار زنجانی تحت پیوند کلیه قرار گرفتند.


زمان: 18:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816073

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه امسال 10 بیمار در استان تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته اند، گفت: متأسفانه هزینه پیوند کلیه بالاست و این امر باعث شده بیماران نتوانند پیوند کلیه را انجام دهند. تحت پیوند کلیه قرار گیرند».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2000 مورد کلیوی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 1600 مورد با مراقبت و دیالیز خارج از چرخه دیالیز هستند. اما 430 نفر در دو مرکز زنجان و 6 مرکز شهرستان تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه انجمن کلیه استان قادر به ارائه تمامی خدمات در سه شیفت کاری است، افزود: این کلینیک نیز فعال است و بیماران به صورت رایگان و با تخفیف بالا از خدمات استفاده می کنند. اما بسته انجمن خیریه کلیه استان فعال است و حتی افرادی که از استان های دیگر برای درمان به زنجان می آیند می توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه در ایام نوروز بیماران کلیوی از سایر استان ها پذیرش می شوند، گفت: در سال های اخیر انجمن کلیوی از استان های دیگر نیز بیماران داشته است.

وی گفت: تعداد بیماران مبتلا به بیماری های قلبی در حال کاهش است.

طهماسبی با بیان اینکه با توجه به گرانی پیوند کلیه در سال های اخیر، تعداد پیوندها کاهش یافته است، گفت: هر پیوند کلیه امروز بیش از 150 میلیون تن هزینه دارد و همین امر باعث شده تا تعداد بیماران پیوند کلیه کاهش یابد. سال به 10 مورد برسد.

وی بیان کرد: روند ثبت نام پیوند کلیه نیز زمان بر است و همین عامل باعث شده تا بیماران در این فرآیند با مشکلاتی مواجه شوند که خوشبختانه این مشکلات برطرف شده و وضعیت بهتر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید