وزیر بهداشت: هزینه درمان هر بیمار کرونری ۴۰ میلیون تن / هزینه هر واکسن ۸ دلار بود.

وزیر بهداشت: هزینه درمان هر بیمار کرونری ۴۰ میلیون تن / هزینه هر واکسن ۸ دلار بود.

روهر نه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: در مورد کرونا هزینه درمان هر بیمار ۴۰ میلیون تومان است اما هزینه هر واکسن ۸ دلار است. این نشان دهنده تفاوت سلامت با سایر زمینه ها و اهمیت توجه به آن است. وی با ابراز خرسندی از عملکرد حوزه سلامت در زمینه واکسیناسیون و تاج گذاری گفت: ایران در کنترل تاج های دنیا نتیجه قابل قبولی گرفته است و تلاش پرسنل حوزه سلامت در این رویداد ارزشمند بوده است.

وزیر بهداشت گفت: در مورد کرونا هزینه درمان هر بیمار 40 میلیون تومان بوده اما هزینه هر واکسن 8 دلار بوده است.

بهرام عین اللهی در دیدار با معاون و روسای معاونت توسعه سلامت و منابع وزارت بهداشت، گفت: استخدام نیروی غیر متخصص هم اکنون ممنوع است. نقاط قوت هر بخش باید توسط مدیران مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت نداشتن اثربخشی لازم تخصیص داده شود.

وی افزود: بحث انضباط مدیریتی بسیار مهم است. مدیری که منضبط نباشد و تلاشی انجام ندهد نمی تواند نیروهای تحت امر خود را به درستی مدیریت کند.

ساخت و سازهای لوکس را متوقف کنید

وزیر بهداشت گفت: ساخت و سازهای لوکس باید متوقف شود. بر این پروژه ها کنترل دقیقی اعمال کنید. ما باید تایپ کارت داشته باشیم و استانداردها مشخص باشد.

عین اللهی رفتار مردمی، موثر و خوب به ویژه با ارباب رجوع را از دیگر ویژگی های لازم برای مدیران عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که مدیریت کیفی نداریم. امروز باید یک جنبش نرم افزاری راه اندازی کنیم. مدیران ما باید در زمین حضور داشته باشند. زمان به سرعت می گذرد و مردم منتظر ما هستند.

وی بر لزوم توجه به مسائل رفاهی کارکنان تاکید کرد و گفت: معاونت توسعه موتور همه فعالیت هایی است که اگر خوب کار نشود سایر اجزا و ادارات به خوبی کار نمی کنند. همه مدیران و هر بخش باید یک برنامه اجرایی داشته باشند و در هر فصل مشخص کنند که چه کاری می خواهند انجام دهند.

وزیر بهداشت در دیدار با معاون وزیر بهداشت و روسای معاونت بهداشت با اشاره به اینکه همه می گویند سلامت باید در اولویت باشد اما در عمل این اتفاق نمی افتد، گفت: برای حل مشکلات مالی در این حوزه. بخشی از درآمدهای خود دانشگاه ها به حوزه سلامت اختصاص یابد.

عین اللهی با تاکید بر اینکه تردد پرسنل بهداشتی ممنوع است، گفت: روسای دانشگاه ها وظیفه دارند به حوزه سلامت نگاه ویژه ای داشته باشند. باید ردیابی کرد که چگونه سلامتی در یک دوره بسیار باشکوه ظاهر شد.

40 میلیون تن برای هر بیمار کرونری

وی افزود: در این صورت هزینه درمان کرونا برای هر بیمار 40 میلیون تومان است اما هزینه هر واکسن 8 دلار است. این نشان دهنده تفاوت سلامت با سایر زمینه ها و اهمیت توجه به آن است.

وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از عملکرد حوزه سلامت در زمینه واکسیناسیون و تاج‌گذاری گفت: ایران ارزیابی قابل قبولی از کنترل تاج‌ها در دنیا دریافت کرد و تلاش پرسنل حوزه سلامت در این رویداد ارزشمند بود.

عین اللهی خواستار توجه ویژه به معضل جمعیت شد و گفت: موضوع جمعیت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است. متأسفانه سیاست هایی که تاکنون در این زمینه در پیش گرفته شده منجر به فاجعه شده است و باید برای حل مشکل جمعیت هر کاری که در توان داریم انجام دهیم.

وی در دیدار با معاون و مدیران معاونت درمان با اشاره به اینکه این معاونت مجری طرح تحول است، اما خودش نیاز به تغییر دارد، گفت: معاونت بر خلاف سایر معاونت ها همه چیز را ندارد. شورایی که وزیر در آن عضویت دارد. رئیس جمهور در همه شوراها فعال است و باید در این راستا گام برداریم.

عین اللهی افزود: لازم است همه معاونت ها با یکدیگر در ارتباط باشند و هر مدیری یک برنامه کوتاه مدت اجرایی و فصلی ارائه کند تا بر این اساس ارزیابی شود.

دیدگاهتان را بنویسید