پزشکی قانونی: علت کبودی روی بدن پیمان گالوانی مربوط به زمانی است که متوفی در بیمارستان به شدت بیقرار بوده و کادر پزشکی برای کنترل وی مجبور بوده اند وی را به تخت ببندند.

پزشکی قانونی: علت کبودی روی بدن پیمان گالوانی مربوط به زمانی است که متوفی در بیمارستان به شدت بیقرار بوده و کادر پزشکی برای کنترل وی مجبور بوده اند وی را به تخت ببندند.

مرکز رسانه های پزشکی قانونی گزارش داد: عکس های منتسب به جسد این فرد با کبودی روی بدن در توالت روز گذشته منتشر شد. در جمع بندی معاینات پزشکی قانونی آمده است: «در معاینه فیزیکی جسد، لخته های خون در نقاط مختلف بدن ایجاد شده و لخته های خون خفیفی در پیشانی و پلک بالا سمت چپ مشهود است». جراحات مربوط به مدتی است که متوفی در بیمارستان به شدت تحت فشار بوده و کادر پزشکی برای کنترل او مجبور به بستن او به تخت بوده است.

مرکز رسانه های پزشکی قانونی اعلام کرد: در روزهای اخیر و در ادامه پروژه ترور، رسانه های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام پیمان گالوانی 14 روز پس از دستگیری در مهاباد و در حین انتقال به زندان ارومیه زیر شکنجه کشته شده است.

در حالی که رسانه های ضد انقلاب مدعی بودند این مرد زندانی سیاسی (امنیتی) بوده و بر اثر شکنجه جان خود را از دست داده است، طبق پرونده قضایی وی شاکی خصوصی داشته و به اتهام کلاهبرداری به زندان افتاده است.

به گفته ناصر عتباتی، رئیس قاضی استان آذربایجان غربی، فرد مذکور کلاهبردار اینترنتی حرفه ای است که تاکنون پرونده های مختلفی در کشور داشته و با قرار وثیقه روانه زندان شده است.

متهم گالوانی به دلیل ناتوانی در پرداخت وثیقه در زندان به سر می برد و به دلیل بیماری خونی در بیمارستان بستری و تحت معالجه قرار گرفت اما متأسفانه به دلیل شدت بیماری فوت کرد.

عکس های منتسب به جسد این مرد با کبودی روی بدنش روز گذشته در توالت منتشر شد.

رسانه های ضد انقلاب با استناد به این تصاویر مدعی شدند وجود کبودی در نقاط مختلف بدن پیمان گالوانی شکنجه شدن وی را ثابت می کند.

بر این اساس موضوع مجدداً از سوی مراجع پزشکی و قضایی پیگیری شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی، پیمان گالوانی با علائمی مانند استفراغ، تشنج و کاهش سطح هوشیاری از زندان ارومیه به بیمارستان ارجاع شد.

بیمار مذکور در بیمارستان دچار آشفتگی شد (بی قراری شدید روانی حرکتی) به همین دلیل اجازه انجام هیچ گونه معاینه و سی تی اسکن مغز و قفسه سینه را حتی با تزریق داروی آرامبخش نمی داد، لذا کادر پزشکی برای کنترل بیمار مجبور به بستن او شدند. در بیمارستان بستری هستند.

بر اساس آزمایشات پزشکی انجام شده، گالوانی به TTP (نوع نادر اختلال انعقادی خون) تشخیص داده شد و علیرغم تلاش های صورت گرفته سرانجام در تاریخ 18/03/1402 درگذشت.

در جمع بندی پزشکی قانونی نیز آمده است: «در معاینه فیزیکی جسد خونریزی هایی در نقاط مختلف بدن ایجاد شد و خونریزی های خفیفی در ناحیه پیشانی و پلک بالا سمت چپ مشهود بود».

جراحات مربوط به مدتی است که متوفی در بیمارستان به شدت تحت فشار بوده و کادر پزشکی برای کنترل او مجبور به بستن او به تخت بوده است.

در گزارش پزشکی قانونی همچنین تاکید شده است که “در سایر قسمت های بدن آثار جراحت وجود ندارد.”

در کالبد شکافی هیچ شکستگی استخوانی در ناحیه جمجمه، دنده‌ها، اندام‌ها و ستون فقرات مشاهده نشد و در ناحیه گردن نیز اثری از خطوط و نکروز در اطراف ماهیچه‌های حلق و حنجره مشاهده نشد. .

لازم به ذکر است که نمونه های سم شناسی و پاتولوژی جمع آوری و به آزمایشگاه ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید